Sektorkolejowy » ZUE z najkorzystniejszą ofertą w przetargu PKP Intercity na przebudowę bocznicy kolejowej Przemyśl Bakończyce

ZUE z najkorzystniejszą ofertą w przetargu PKP Intercity na przebudowę bocznicy kolejowej Przemyśl Bakończyce

pzez Damian

We wtorek 5 grudnia br. narodowy przewoźnik otworzył oferty w postępowaniu przetargowym pn. „Przebudowa bocznicy kolejowej Przemyśl Bakończyce, wraz z zaprojektowaniem i wykonaniem robót w branży elektroenergetycznej oraz SRK”. Obiekt ma wieloletnią historię – powstał  w 1872 r. Zainteresowanych wykonaniem zadania było 8 podmiotów. Najkorzystniejsza okazała się oferta złożona przez krakowskie przedsiębiorstwo wyspecjalizowane w realizacji kompleksowych usług zarówno budowy, jak i modernizacji linii kolejowych oraz tramwajowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą.

W ramach przetargu ogłoszonego przez narodowego przewoźnika wypłynęły następujące oferty:

Lp.WykonawcaOferowana cena bruttoTermin realizacji
1.Budimex SA362 742 705,60 zł26 miesięcy
2.INTOP Warszawa sp. z o.o.328 313 138,00 zł19 miesięcy
3.Konsorcjum firm: Inżynieria Rzeszów SA (lider)Przedsiębiorstwo „AGAT” SA (partner)Przedsiębiorstwo Remontowo Budowlane „TOR” sp. z o.o. (partner)

348 062 940,00 zł


24 miesiące
4.Konsorcjum firm: KZN RAIL sp. z o.o. (lider)Wadoma W. Małkowiak, W. Bodziony sp. k. (partner)
339 918 510,56 zł

24 miesiące
5.PORR SA349 261 944,00 zł24 miesiące
6.TORPOL SA349 486 862,08 zł25 miesięcy
7.TRAKCJA SA367 403 737,98 zł24 miesiące
8.ZUE SA269 783 280,00 zł24 miesiące

Budżet, jaki PKP Intercity przewidziało na realizację tego zadania 383,3 mln zł brutto.

Przemyśl zlokalizowany tuż przy granicy z Ukrainą zyskuje na znaczeniu i rośnie w siłę nie tylko na mapie woj. podkarpackiego, ale także w skali całej Polski. Po wybuchu wojny u naszych wschodnich sąsiadów odegrał znaczącą rolę w transporcie osób oraz zapewnieniu niezbędnej pomocy.

„Dzięki inwestycjom naszego narodowego przewoźnika, Przemyśl konsekwentnie przekształca się w centrum komunikacyjne południowo-wschodniej Polski. Rozwój kolei w województwie podkarpackim sprzyja lokalnej turystyce i ułatwia podróżowanie naszym mieszkańcom. Przemyśl przez swoje położenie ma duże znaczenie dla transportu międzynarodowego i cieszymy się, że PKP Intercity dostrzega ten potencjał” – powiedziała Ewa Draus, wicemarszałek województwa podkarpackiego.

O inwestycji PKP Intercity

Inwestycja narodowego przewoźnika jest złożona – w jej skład wchodzą projekty z różnych obszarów budownictwa kolejowego m.in. torowego, konstrukcyjno-budowlanego, energetycznego – zarówno  trakcyjnego, jak i nietrakcyjnego, oraz sterowania ruchem kolejowym.

Przedsięwzięcie podzielono na dwa zadania – budowę całorocznej, ekologicznej myjni automatycznej oraz przebudowę stacji postojowej Przemyśl Bakończyce. Po zakończeniu wszystkich prac m.in. wzrośnie standard utrzymania taboru, zoptymalizowany zostanie czas obsługi pojazdów, a rozbudowa układu torowego pozwoli obsłużyć większą liczbę składów.

„Dla polskich kolejarzy najważniejszy jest pasażer. Udowadniają to swoją służbą każdego dnia. Aby jednak ta służba mogła być jeszcze bardziej efektywna, konieczne są nowe inwestycje i innowacyjne rozwiązania. Spółka PKP Intercity jest w trakcie realizacji największego w historii planu inwestycyjnego, który obejmuje nie tylko zakup nowoczesnych taborów, ale również projekty infrastrukturalne. Dzięki zmodernizowanym przyjaznym środowisku stacjom postojowym możliwy będzie jeszcze wyższy poziom obsługi technicznej floty pociągów, która nieustannie się rozrasta. Przemyślane i konsekwentne działania PKP Intercity przybliżają nas do celu, jakim jest komfortowa, bezpieczna, przewidywalna, dostępna i ekologiczna kolej” – podkreślał minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Więcej informacji o modernizacji stacji postojowej w Przemyślu można znaleźć:

O PKP Intercity pisaliśmy m.in.:

Informacje o spółce ZUE można znaleźć m.in.:

Autor: Damian Malesza
Fot. PKP Intercity

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz