We wtorek 5 grudnia br. narodowy przewoźnik otworzył oferty w postępowaniu przetargowym pn. „Przebudowa bocznicy kolejowej Przemyśl Bakończyce, wraz z zaprojektowaniem i wykonaniem robót w branży elektroenergetycznej oraz SRK”. Obiekt ma wieloletnią historię – powstał w 1872 r. Zainteresowanych wykonaniem zadania było 8 podmiotów. Najkorzystniejsza okazała się oferta złożona przez krakowskie przedsiębiorstwo wyspecjalizowane w realizacji kompleksowych usług zarówno budowy, jak i modernizacji linii kolejowych oraz tramwajowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą.
W ramach przetargu ogłoszonego przez narodowego przewoźnika wypłynęły następujące oferty:
Lp. | Wykonawca | Oferowana cena brutto | Termin realizacji |
1. | Budimex SA | 362 742 705,60 zł | 26 miesięcy |
2. | INTOP Warszawa sp. z o.o. | 328 313 138,00 zł | 19 miesięcy |
3. | Konsorcjum firm: Inżynieria Rzeszów SA (lider)Przedsiębiorstwo „AGAT” SA (partner)Przedsiębiorstwo Remontowo Budowlane „TOR” sp. z o.o. (partner) | 348 062 940,00 zł | 24 miesiące |
4. | Konsorcjum firm: KZN RAIL sp. z o.o. (lider)Wadoma W. Małkowiak, W. Bodziony sp. k. (partner) | 339 918 510,56 zł | 24 miesiące |
5. | PORR SA | 349 261 944,00 zł | 24 miesiące |
6. | TORPOL SA | 349 486 862,08 zł | 25 miesięcy |
7. | TRAKCJA SA | 367 403 737,98 zł | 24 miesiące |
8. | ZUE SA | 269 783 280,00 zł | 24 miesiące |
Budżet, jaki PKP Intercity przewidziało na realizację tego zadania 383,3 mln zł brutto.
Przemyśl zlokalizowany tuż przy granicy z Ukrainą zyskuje na znaczeniu i rośnie w siłę nie tylko na mapie woj. podkarpackiego, ale także w skali całej Polski. Po wybuchu wojny u naszych wschodnich sąsiadów odegrał znaczącą rolę w transporcie osób oraz zapewnieniu niezbędnej pomocy.
„Dzięki inwestycjom naszego narodowego przewoźnika, Przemyśl konsekwentnie przekształca się w centrum komunikacyjne południowo-wschodniej Polski. Rozwój kolei w województwie podkarpackim sprzyja lokalnej turystyce i ułatwia podróżowanie naszym mieszkańcom. Przemyśl przez swoje położenie ma duże znaczenie dla transportu międzynarodowego i cieszymy się, że PKP Intercity dostrzega ten potencjał” – powiedziała Ewa Draus, wicemarszałek województwa podkarpackiego.
O inwestycji PKP Intercity
Inwestycja narodowego przewoźnika jest złożona – w jej skład wchodzą projekty z różnych obszarów budownictwa kolejowego m.in. torowego, konstrukcyjno-budowlanego, energetycznego – zarówno trakcyjnego, jak i nietrakcyjnego, oraz sterowania ruchem kolejowym.
Przedsięwzięcie podzielono na dwa zadania – budowę całorocznej, ekologicznej myjni automatycznej oraz przebudowę stacji postojowej Przemyśl Bakończyce. Po zakończeniu wszystkich prac m.in. wzrośnie standard utrzymania taboru, zoptymalizowany zostanie czas obsługi pojazdów, a rozbudowa układu torowego pozwoli obsłużyć większą liczbę składów.
„Dla polskich kolejarzy najważniejszy jest pasażer. Udowadniają to swoją służbą każdego dnia. Aby jednak ta służba mogła być jeszcze bardziej efektywna, konieczne są nowe inwestycje i innowacyjne rozwiązania. Spółka PKP Intercity jest w trakcie realizacji największego w historii planu inwestycyjnego, który obejmuje nie tylko zakup nowoczesnych taborów, ale również projekty infrastrukturalne. Dzięki zmodernizowanym przyjaznym środowisku stacjom postojowym możliwy będzie jeszcze wyższy poziom obsługi technicznej floty pociągów, która nieustannie się rozrasta. Przemyślane i konsekwentne działania PKP Intercity przybliżają nas do celu, jakim jest komfortowa, bezpieczna, przewidywalna, dostępna i ekologiczna kolej” – podkreślał minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Więcej informacji o modernizacji stacji postojowej w Przemyślu można znaleźć:
O PKP Intercity pisaliśmy m.in.:
- Oferta Newagu w przetargu na dostawę 46 lokomotyw dla PKP Intercity wybrana jako najkorzystniejsza
- Tylko Newag zainteresowany dostarczeniem 63 lokomotyw dla PKP Intercity. Wartość oferty to ponad 2 mld zł
- PKP Intercity otworzyło oferty na zakup 300 nowych wagonów
Informacje o spółce ZUE można znaleźć m.in.:
- Wyniki Grupy ZUE za 3 kwartały 2023
- ZUE z nową umową w Krakowie
- Grupa ZUE udostępniła wstępne wyniki finansowe za I półrocze 2023 r.
- Oferta ZUE wybrana w przetargu na wykonanie generalnego remontu torowisk w Krakowie
Autor: Damian Malesza
Fot. PKP Intercity