Sektorkolejowy » Nowy wiadukt w Ełku zwiększył bezpieczeństwo

Nowy wiadukt w Ełku zwiększył bezpieczeństwo

pzez Damian

Mieszkańcy Ełku korzystają z pierwszego bezkolizyjnego skrzyżowania zbudowanego w ramach modernizacji międzynarodowej linii kolejowej Rail Baltica. Pociągi bezpiecznie jeżdżą wiaduktem nad ul. Kolejową, a kierowcy wygodnie podróżują pod torami. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. jest współfinansowana ze środków unijnego instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

Bezpieczne skrzyżowanie ul. Kolejowej z torami linii Białystok – Ełk powstało w sąsiedztwie przystanku Ełk Szyba Wschód. Wiadukt kolejowy (tunel pod torami) zastąpił dotychczasowy przejazd w poziomie szyn – kierowcy nie muszą już zatrzymywać się w tym miejscu przed rogatkami. Przyjęte rozwiązanie komunikacyjne usprawni ruch i poprawi dostępność w rejonie przystanku. Część prac wykończeniowych będzie jeszcze kontynuowana.

W ramach inwestycji powstał wiadukt kolejowy o długości 21 m. Na odcinku 360 m przebudowana została także przebiegająca pod nim ul. Kolejowa. Jest jezdnia po jednym pasie ruchu w każdą stronę. Wykonawca finalizuje roboty przy budowie chodnika i ścieżki rowerowej. Lepszy odstęp do peronów, jak również sąsiednich bloków, zapewniają dojazdowe drogi wewnętrzne o łącznej długości 280 m. Dojście do pociągów osobom o ograniczonej mobilności zapewnią ścieżki z antypoślizgową nawierzchnią.

Rail Baltica zmienia kolej w Ełku

Wiadukt nad ul. Kolejową to pierwsze bezkolizyjne skrzyżowanie oddane do użytku w mieście. Zaawansowane są także pozostałe budowy. Na koniec maja planowane jest otwarcie dla ruchu przebudowanego odcinka ul. Suwalskiej pod wiaduktem kolejowym. Obecnie wykonawca prowadzi w tym miejscu prace wykończeniowe przy nawierzchni drogowej. Postępują także roboty na budowie równoległych wiaduktów kolejowego i drogowego nad ul. Towarową – trwa budowa układu drogowego, w tym ronda.

Jest już konstrukcja mostu kolejowego nad rzeką Ełk. Wykonawca przystąpił do układania nawierzchni torowej. Na stacji Ełk toczą się prace wykończeniowe na dwóch nowych peronach oraz w tunelu pod torami.

Źródło: PLP PLK

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz