- Zajezdnia zostanie powiększona do 87 550 m2
- Nowa pojemność dla zaspokojenia rosnącego popytu
- 100% dostępności systemu dzięki cyfrowej obsłudze zajezdni
- Tworzenie atrakcyjnych miejsc pracy w regionie
- Do 250 pracowników w lokalizacji w 2026 r.
Siemens Mobility inwestuje blisko 150 milionów euro w rozbudowę swojej zajezdni w Dortmund-Eving do 87 550 m2, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na usługi kolejowe. Plany przewidują budowę dodatkowej hali serwisowej o powierzchni 12 300 m2 z magazynem, biurami i do obsługi pociągów o długości do 400 metrów. Budowa nowego budynku ma rozpocząć się w 2024 r. i zakończyć do 2026. Zajezdnia Siemens Mobility w Dortmundzie miała wcześniej łączną powierzchnię 70 000 m2, a po zakończeniu projektu będzie zajmować 157 550 m2.
Nasi klienci potrzebują najlepszych usług, aby wprowadzić na tory więcej pociągów i zapewnić ich maksymalną dostępność. Nasza cyfrowa zajezdnia serwisowa w Dortmundzie jest jednym z najbardziej nowoczesnych centrów usług kolejowych w Europie. Aby zmaksymalizować wydajność, innowacyjne technologie Siemens, takie jak konserwacja oparta na sztucznej inteligencji z Railigent X, druk 3D i wysoce zautomatyzowane usługi. zautomatyzowane usługi. Inwestując w dodatkową pojemność zajezdni, odpowiadamy na rosnące zapotrzebowanie na usługi. Rozbudowa zajezdni nie tylko nie tylko umożliwi nam obsługę większej liczby typów pojazdów i pociągów oraz klientów w przyszłości, ale stworzy również wysoko wykwalifikowane miejsca pracy w regionie i jeszcze bardziej wzmocni naszą sieć serwisową w Europie – powiedział Michael Peter, CEO Siemens Mobility.
Cyfrowa zajezdnia serwisowa w Dortmundzie działa od 2018 roku. Kiedy nowy obiekt zostanie ukończony w 2026 roku, centrum serwisowe będzie zatrudniać do 250 pracowników. Obecnie zajezdnia Siemens Mobility obsługuje głównie pociągi z floty RRX działającej w całym regionie metropolitalnym Ren-Ruhra. Dzięki zwiększonej pojemności zajezdnia będzie w stanie obsługiwać i utrzymywać więcej pociągów z innych flot.
Wszystkie procesy konserwacji mogą być kontrolowane całkowicie cyfrowo w zajezdni w Dortmundzie. Optymalizuje to wszystkie operacje i konserwację oraz pomaga osiągnąć do 100% dostępności systemu. Pracownicy zajezdni otrzymują zlecenia pracy i wszystkie istotne informacje dotyczące konserwacji i napraw bezpośrednio na swoje tablety. Pociągi nieustannie przesyłają dane o stanie pochodzące z czujników do platformy cyfrowej Railigent X, gdzie są one automatycznie przetwarzane. Przykładowo, pociąg dużych prędkości generuje do 30 GB danych miesięcznie. Pakiet aplikacji Railigent X firmy Siemens Mobility analizuje te dane za pomocą algorytmów opartych na sztucznej inteligencji, aby jak najdokładniej przewidywać usterki i wydawać zalecenia dotyczące konserwacji zapobiegawczej.
Oprócz najnowocześniejszego sprzętu do kontroli i konserwacji, w tym zewnętrznego urządzenia do czyszczenia i tokarki pod podłogą oraz systemu diagnostycznego zestawów kołowych, Rail Service Center posiada również wysokowydajną drukarkę 3D do szybkiej produkcji plastikowych części zamiennych bezpośrednio na miejscu. Zaawansowany system automatycznej kontroli pojazdów (AVI) w zajezdni jest unikalny w Niemczech. Gdy pociąg lub pojazd wjeżdża do AVI, automatycznie sprawdza koła, osie i powierzchnie toczne kół przy użyciu najnowszej technologii laserowej i przekazuje dane do Railigent X.
W przyszłości powinno być możliwe przejście od kontroli pojazdów przez człowieka do w pełni zautomatyzowanych kontroli wizualnych. Kontrole te zostaną płynnie zintegrowane z operacjami pociągu, aby zapewnić jego maksymalną dostępność i zwiększyć wydajność konserwacji. Najnowsze rozwiązania programowe wykorzystują zaawansowane technologie, takie jak wizja komputerowa, sztuczna inteligencja i cyfrowe bliźniaki, aby jak najskuteczniej kontrolować pociągi i pojazdy.
Źródło: Informacja prasowa