We wtorek 19 września br. podczas tegorocznej edycji największej w Polsce oraz drugiej co do wielkości w Europie wystawy techniki kolejowej firma Siemens Mobility zaprezentowała pojazd Mireo przeznaczony na trasy regionalne.
Wtorkowy pokaz był pierwszą oficjalną prezentacją pociągu regionalnego Mireo w Polsce. Ten konkretny egzemplarz od ubiegłego roku jest eksploatowany przez B Regio AG w sieci Lausitz (w regionie Łużyce). Często realizuje kursy w pobliżu granicy polskiego państwa np. w rejonie Frankfurtu nad Odrą i Cottbusu.
O pociągu Mireo
Trójczłonowy elektryczny zespół trakcyjny (EZT) Mireo został zaprojektowany w taki sposób, by maksymalnie ograniczyć zużycie energii (nawet do 20%) w porównaniu do podobnego typu pojazdów. Dysponuje mocą trakcyjną na poziomie 2,6 MW i może poruszać się z prędkością do 160 km/h. Na pokładzie znajduje się 180 miejsc siedzących, z czego 10 w pierwszej klasie, a 170 w drugiej. Wewnątrz znajdziemy gniazdka elektryczne wraz ze zintegrowanymi portami USB oraz punkty ładowania indukcyjnego.
Pociąg Mireo jest wyposażony m.in. w system informacji pasażerskiej i monitoring. Toaleta jest przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Wewnątrz wydzielono także przestrzeń dla 15 rowerów.
W trakcie prac zespół inżynierów Siemensa zadbał o możliwie najwyższy poziom komfortu dla pasażerów. Konstrukcja pociągu Mireo jest wyjątkowo lekka. Wewnątrz zastosowano wiele innowacyjnych rozwiązań. Pojazd jest produkowany zgodnie ze strategią zrównoważonego rozwoju. Jego aerodynamiczny kształt oraz konstrukcja wózków gwarantuje wyższą wydajność i zapewnia zdecydowanie niższą emisję hałasu. Na jego oknach pojawiła się specjalna powłoka w formie tzw. plastra miodu, która zapewnia mocniejszy sygnał radiowy, dzięki czemu rozmowy telefoniczne prowadzone z pokładu pociągu przebiegają bez zakłóceń. Uwagę przykuwa również design pociągu. Tym samym Siemens Mobility wyznacza nowe standardy na polskich torach w zakresie przewozów regionalnych.
Wnętrze pojazdu jest klimatyzowane i przyjazne osobom niepełnosprawnym – jest pozbawione barier. Na jego pokładzie pasażerowie mogą korzystać z bezprzewodowego internetu.
Więcej informacji o firmie Siemens Mobility można znaleźć m.in.:
- Siemens Mobility kończy pierwsze testy pociągu wodorowego w Bawarii
- Siemens Mobility zapowiada ekspozycję na targach TRAKO 2023 w Gdańsku
- Siemens Mobility dostarczy 28 pociągów regionalnych Mireo dla Badenii-Wirtembergii
- Akiem zamawia 15 lokomotyw od Siemensa i zwiększa flotę do 100 Vectronów
- Siemens Mobility i NEWAG z kontraktem na 8 dodatkowych pociągów Inspiro dla Metro Sofia
- Nowa zajezdnia kolejowa dla pociągów bateryjnych Siemensa
Więcej informacji o 15. edycji Międzynarodowych Targów Kolejowych TRAKO można znaleźć:
- TRAKO 2023 – spotkanie liderów branży transportu szynowego
- TRAKO 2023 – co zaprezentują producenci pojazdów szynowych?
O poprzedniej edycji spotkania liderów branży kolejowej pisaliśmy m.in.:
- TRAKO 2021 już za tydzień! Co zaprezentują nam wystawcy?
- Trzeci dzień targów TRAKO 2021 dobiegł końca
- Innowacyjne rozwiązania techniczne podnoszące poziom bezpieczeństwa na kolei zaprezentowane podczas TRAKO
- TRAKO 2021 – podsumowanie (FILM)



Autor: Damian Malesza
Fot. SektorKolejowy
1 komentarzy
Przynajmniej pod względem wyglądu i widoczności z kabiny maszynisty FLIRT bije Mireo na głowę.