Sektorkolejowy » TRAKO 2023: Pierwsza w Polsce prezentacja pociągu regionalnego Mireo od Siemensa za nami

TRAKO 2023: Pierwsza w Polsce prezentacja pociągu regionalnego Mireo od Siemensa za nami

pzez Damian

We wtorek 19 września br. podczas tegorocznej edycji największej w Polsce oraz drugiej co do wielkości w Europie wystawy techniki kolejowej firma Siemens Mobility zaprezentowała pojazd Mireo przeznaczony na trasy regionalne.

Wtorkowy pokaz był pierwszą oficjalną prezentacją pociągu regionalnego Mireo w Polsce. Ten konkretny egzemplarz od ubiegłego roku jest eksploatowany przez B Regio AG w sieci Lausitz (w regionie Łużyce). Często realizuje kursy w pobliżu granicy polskiego państwa np. w rejonie Frankfurtu nad Odrą i Cottbusu.

O pociągu Mireo

Trójczłonowy elektryczny zespół trakcyjny (EZT) Mireo został zaprojektowany w taki sposób, by maksymalnie ograniczyć zużycie energii (nawet do 20%) w porównaniu do podobnego typu pojazdów. Dysponuje mocą trakcyjną na poziomie 2,6 MW i może poruszać się z prędkością do 160 km/h. Na pokładzie znajduje się 180 miejsc siedzących, z czego 10 w pierwszej klasie, a 170 w drugiej. Wewnątrz znajdziemy gniazdka elektryczne wraz ze zintegrowanymi portami USB oraz punkty ładowania indukcyjnego.

Pociąg Mireo jest wyposażony m.in. w system informacji pasażerskiej i monitoring. Toaleta jest przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Wewnątrz wydzielono także przestrzeń dla 15 rowerów.

W trakcie prac zespół inżynierów Siemensa zadbał o możliwie najwyższy poziom komfortu dla pasażerów. Konstrukcja pociągu Mireo jest wyjątkowo lekka. Wewnątrz zastosowano wiele innowacyjnych rozwiązań. Pojazd jest produkowany zgodnie ze strategią zrównoważonego rozwoju. Jego aerodynamiczny kształt oraz konstrukcja wózków gwarantuje wyższą wydajność i zapewnia zdecydowanie niższą emisję hałasu. Na jego oknach pojawiła się specjalna powłoka w formie tzw. plastra miodu, która zapewnia mocniejszy sygnał radiowy, dzięki czemu rozmowy telefoniczne prowadzone z pokładu pociągu przebiegają bez zakłóceń. Uwagę przykuwa również design pociągu. Tym samym Siemens Mobility wyznacza nowe standardy na polskich torach w zakresie przewozów regionalnych.

Wnętrze pojazdu jest klimatyzowane i przyjazne osobom niepełnosprawnym – jest pozbawione barier. Na jego pokładzie pasażerowie mogą korzystać z bezprzewodowego internetu.

Więcej informacji o firmie Siemens Mobility można znaleźć m.in.:

Więcej informacji o 15. edycji Międzynarodowych Targów Kolejowych TRAKO można znaleźć:

O poprzedniej edycji spotkania liderów branży kolejowej pisaliśmy m.in.:

Autor: Damian Malesza
Fot. SektorKolejowy

Może Ci się spodobać

1 komentarzy

Iwo 21 września 2023 - 07:34

Przynajmniej pod względem wyglądu i widoczności z kabiny maszynisty FLIRT bije Mireo na głowę.

Odpowiedz

Zostaw komentarz