- Pierwszy projekt transgraniczny na Bliskim Wschodzie i w świecie arabskim łączący stolicę Emiratów Abu Zabi w Zjednoczonych Emiratach Arabskich z Sohar w Sułtanacie Omanu; długość 303 km.
- Odcinek sieci w Omanie to pierwszy system kolejowy oddany do użytku w historii Sułtanatu Omanu.
Siemens Mobility, wraz ze swoim partnerem konsorcjum Hassan Allam Construction, ma zaszczyt ogłosić, że otrzymał kontrakt na zaprojektowanie i budowę systemów kolejowych i integracji Abu Dhabi – Sohar od Oman – Etihad Rail, spółki joint venture będącej współwłasnością obu krajów w celu dostarczenia tej sieci. Siemens Mobility i Hassan Allam Construction dostarczą projekt, budowę i integrację systemów sygnalizacji, telekomunikacji i zasilania ETCS poziomu 2 na 303-kilometrowym połączeniu kolejowym Abu Dhabi – Sohar. Rozwiązania sygnalizacyjne są najnowocześniejsze i odporne na warunki pustynne. Projekt ten stanowi pierwszą w historii sieć kolejową na Bliskim Wschodzie i w świecie arabskim.
Siemens Mobility jako globalny lider rynku i siła napędowa innowacji z ponad 150-letnim doświadczeniem w zakresie technologii sygnalizacji i automatyki kolejowej, z dumą dostarcza swoje najnowsze inteligentne rozwiązania technologiczne wraz z ciągłym wsparciem dla ambicji i wizji ZEA i Omanu – powiedział Andre Rodenbeck, CEO pionu infrastruktury kolejowej w Siemens Mobility.
Jesteśmy głęboko zaszczyceni i dumni, że Oman – Etihad Rail powierzył nam ten strategiczny projekt, który nie tylko przyczyni się do rozwoju społecznego i gospodarczego obu krajów, ale który, jak wierzę, będzie przełomowym projektem dla całego regionu – dodał Ayman Ashour, dyrektor generalny Siemens Mobility w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
Jesteśmy dumni, że możemy dołączyć do Siemens Mobility w dostarczaniu zaawansowanych rozwiązań sygnalizacyjnych, które zapewnią bezpieczny i bezproblemowy transport pasażerów i towarów między ZEA i Omanem. Hassan Allam Construction i Siemens mają wieloletnie doświadczenie w udanej współpracy w Egipcie i jesteśmy zaszczyceni, że możemy rozszerzyć to partnerstwo na inne ważne kraje regionalne, takie jak ZEA i Oman – powiedział Hassan Allam, prezes Hassan Allam Construction.
W ramach wizji połączenia różnych krajów Rady Współpracy Zatoki Perskiej (GCC) za pośrednictwem sieci kolejowej, projekt łączy się i będzie w pełni zintegrowany z obecną i proponowaną regionalną siecią kolejową GCC. Sieć kolejowa ZEA – Oman (Hafeet Rail) połączy port Sohar w Sułtanacie Omanu z krajową siecią kolejową ZEA w Abu Zabi, która łączy wszystkie siedem emiratów ZEA aż do granicy Królestwa Arabii Saudyjskiej. Dzięki temu historycznemu projektowi oba kraje dążą do ułatwienia praktyki handlu transgranicznego i zwiększenia wydajności systemu łańcucha dostaw poprzez połączenie portów handlowych i stref ekonomicznych z siecią kolejową oraz zwiększenie łączności handlowej i społecznej między oboma krajami. Projekt ma również na celu połączenie węzłów przemysłowych między oboma krajami i zwiększenie efektywności usług logistycznych, a także ekspansję różnych sektorów przemysłu, działalności gospodarczej i turystyki.
Źródło: Siemens Mobility