Sektorkolejowy » TRAKO 2021 już za tydzień! Co zaprezentują nam wystawcy?

TRAKO 2021 już za tydzień! Co zaprezentują nam wystawcy?

pzez Adrian

Dzięki zniesieniu większości obostrzeń związanych z pandemią COVID-19, Międzynarodowe Targi Kolejowe TRAKO rozpoczną się już 21 września. Targi oficjalnie zostaną otwarte we wtorek o godzinie 10. Ekspozycja oraz wystawcy będą do dyspozycji gości branżowych oraz mediów jeszcze przez dwa kolejne dni. Czwartego dnia odbędzie się już trzecia edycja dni edukacji i kariery. Dla miłośników transportu szynowego zostanie przygotowana ekspozycja zewnętrzna, w tym taboru kolejowego na nowym torze wystawowym stacji Gdańsk Zaspa Towarowa.

Targi zostaną oficjalnie otwarte przez Ministerstwo Infrastruktury oraz grupę PKP debatą dotyczącą przemiany rynku kolejowego w Polsce i Europie, podczas której zostaną omówione trendy, problemy oraz wyzwania z jakimi musi zmierzyć się branża. Tego dnia odbędą się konferencje z okazji dwudziestolecia grupy PKP oraz spółki POLREGIO, zostaną zreferowane dalsze perspektywy rozwoju spółek. Pierwszy dzień targów zostanie zwieńczony konferencją prasową Alstomu oraz Spotkaniem z pierwszym Polakiem w Kosmosie – Generałem Mirosławem Hermaszewskim.

Drugiego dnia targów na językach będzie przede wszystkim problem zmian klimatycznych oraz wpływu kolei na środowisko. Zostanie otwarty panel dyskusyjny dotyczący przewozów intermodalnych, a także przewozów na rynku Euroazjatyckim. Popołudniu zostanie przeprowadzona debata dotycząca inwestycji Grupy PKP Cargo oraz poruszone zostaną tematy stanu bezpieczeństwa kolei oraz tego jak technologie IT mogą zwiększyć bezpieczeństwo kolei, usprawnić zarządzanie taborem i infrastrukturą oraz zwiększyć przepustowość linii kolejowych.

Ostatniego dnia branżowego specjaliści porozmawiają na temat cyfrowych sprzęgów automatycznych, nocnych podróżach koleją po Europie, a także jak poprawić konkurencyjność kolei poprzez innowacje z zakresu bezpieczeństwa. Targi zostaną zwieńczone panelem dyskusyjnym dotyczącym systemu ERTMS z punktu widzenia przewoźników.

PREMIERY

  • Alstom:

                Po zaprezentowaniu 22 czerwca na torze doświadczalnym w Żmigrodzie Coradię iLint Alstom ukarze ten wyjątkowy pojazd dla szerszego grona. Alstom sprzedał już 41 sztuk tych wodorowych pojazdów dla europejskich przewoźników. Również zostanie zaprezentowana nowa niesystemowa lokomotywa serii Traxx

  • DB Cargo:

                Wagon m2, czyli projekt konstrukcji wagonu modułowego. Celem projektu jest wdrożenie nowych wagonów towarowych. Konstrukcja ma pozwalać na każdorazowe dostosowanie długości ramy oraz rodzaju zabudowy w zależności od wymagań indywidualnych klienta, a przewoźnikom dać możliwość szybkiej reakcji na pojawiające się oczekiwania klientów.

  • Pixel:

                Firma przedstawi nam swoją premierową wizję dworca przyszłości. Zaprezentowany zostanie system sztucznej inteligencji do analizy obrazu wideo, a także automatyczny punkt obsługi pasażera

  • PESA:

                Ze strony tego producenta zobaczymy gotowy już zespół trakcyjny serii 654 dla RegioJet oraz premierę prototypowej manewrowej lokomotywy wodorowej jak dotąd pokazanej wyłącznie na wizualizacjach.

  • Newag:

                Nowosądecki producent planuje zaprezentować nowego dwusystemowego Dragona 2 E6MST dla PKP Cargo. Również obok nowego Dragona zostanie udostępniony dla zwiedzających sprzedany w ilości trzech sztuk dwunapędowy zespół trakcyjny 36WEh

  • FPS H. Cegielski:

                Wielkopolski producent planuje zaprezentować swój pierwszy zupełnie nowy zespół trakcyjny z rodziny „Plus” , który będzie potrafił poruszać się bez sieci trakcyjnej. Do tego zostanie udostępniony dla zwiedzających nowy wagon wojskowy 175A dla PKP Intercity. Ze względu na braki taborowe tego przewoźnika producent przygotował również zmodernizowaną lokomotywę SM42 zaprezentowaną pod nazwą 6D-FPS

  • Škoda Transportation:

                Czeski producent przygotował piętrowe zestawy typu push-pull wyprodukowane dla Kolei Czeskich. Pojazd ma pozwolić na przewóz 356 pasażerów na dwóch pokładach. Takie rozwiązanie ma pozwolić przede wszystkim na dużą elastyczność i modułowość. Do zestawu mają zostać przygotowane zupełnie nowe, zmodyfikowane lokomotywy serii 750.

  • Stadler:

                Kolejny producent wystawia swój dwupokładowy pojazd. Tym razem jest to zespół trakcyjny serii Kiss. Prezentowany pojazd został wyprodukowany dla Kolei Słoweńskich. Przewoźnik ten zamówił aż 10 sztuk takich pojazdów.

Autor: Paweł Gajos
Fot. trakotargi.amberexpo.pl

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz