fbpx
Sektorkolejowy » Nowa zajezdnia kolejowa dla pociągów bateryjnych Siemensa

Nowa zajezdnia kolejowa dla pociągów bateryjnych Siemensa

pzez Damian
  • Siemens Mobility i SWEG otwierają zajezdnię dla pociągów zasilanych bateryjnie w Offenburgu
  • Nowy zakład zapewni 100 % dostępność floty
  • Oczekuje się, że 27 bezemisyjnych pociągów Siemens wejdzie do eksploatacji w sieci 8 „Ortenau” w połowie grudnia 2023 r.
  • Pierwszy publiczny przejazd testowy pociągu akumulatorowego Mireo Plus B zakończony

Po zaledwie półtora roku budowy, Siemens Mobility otwiera nową zajezdnię kolejową w Offenburgu wraz z Südwestdeutsche Landesverkehrs-GmbH (SWEG). Nowa, nowoczesna zajezdnia będzie wykorzystywana do konserwacji zasilanych bateryjnie pociągów Siemens Mireo Plus B, które mają wejść do eksploatacji w sieci 8 „Ortenau” od połowy grudnia 2023 r. – po raz pierwszy w Niemczech. SWEG wydzierżawi zajezdnię firmie Siemens Mobility na 30 lat, począwszy od czerwca 2023 roku.

Dzięki tej nowej zajezdni stworzyliśmy wraz z SWEG nowy dom dla zrównoważonej mobilności. Ukończenie nowego obiektu kładzie podwaliny pod obsługę naszej pierwszej floty pociągów zasilanych bateryjnie w Niemczech, która zapewni przyjazny dla klimatu, lokalny bezemisyjny transport pasażerski. Nasza umowa na konserwację i naprawy pociągów zapewni niezawodne i punktualne regionalne usługi kolejowe w perspektywie długoterminowej. Naszym celem jest zapewnienie 100-procentowej dostępności floty pociągów przez cały okres ich eksploatacji –  powiedział Johannes Emmelheinz, CEO Customer Services w Siemens Mobility.

W grudniu tego roku zainaugurujemy w Ortenau erę baterii elektrycznych dla regionalnego transportu kolejowego w Badenii-Wirtembergii. Pasażerowie będą wygodnie podróżować nowoczesnymi, klimatyzowanymi pociągami bez barier. Pociągi będą jeździć bezemisyjnie na niezelektryfikowanych trasach, przyczyniając się w ten sposób do ochrony klimatu. Wraz z dzisiejszym podpisaniem umowy państwo powierzyło SWEG odpowiedzialność za wykorzystanie tej innowacyjnej technologii, aby bezpiecznie i niezawodnie dowozić pasażerów do miejsc docelowych przez kolejne 15 lat – powiedział Winfried Hermann, Minister Transportu w landzie Badenia-Wirtembergia.

Dzięki nowej zajezdni dla Siemensa, tokarce podtorowej i istniejącemu warsztatowi SWEG, w ciągu zaledwie pięciu lat firma SWEG stworzyła w Offenburgu kompleksowe centrum serwisowe dla pojazdów szynowych, które jest unikalne w południowych Niemczech pod względem możliwości i nowoczesności. Nic nie przypomina o historycznej zajezdni kolejowej, która kiedyś tu stała. Dzięki temu nowemu obiektowi Offenburg znów stanie się prawdziwym miastem kolejowym. Odnowiona umowa na prowadzenie operacji Ortenau S-Bahn przez kolejne 15 lat jest kolejnym dowodem na bardzo udany rozwój SWEG w jedną z najważniejszych grup mobilności w kraju związkowym. Jestem szczególnie zadowolony, że możemy nadal oferować naszym pasażerom wysoką jakość SWEG – wyjaśnił prezes SWEG Tobias Harms.

Nowa zajezdnia znajduje się w pobliżu dworca kolejowego Offenburg w północno-wschodniej części miasta. Na powierzchni 1350 m2 znajdują się dwa tory odstawcze, zadaszone stanowiska robocze i suwnica bramowa o pełnej długości. Dwa budynki gospodarcze, o powierzchni 350 m2 i 200 m2, zapewniają miejsce na magazyny, biura i zaplecze socjalne. Uzgodniono również, że Siemens Mobility może korzystać z infrastruktury SWEG na miejscu, takiej jak zewnętrzna myjnia samochodowa. Magazyn może polegać na minimalnych zapasach, ponieważ Siemens Mobility wykorzystuje swoją platformę e-commerce MoBase do zarządzania częściami zamiennymi. Dzięki niej wymagane części mogą być dostarczane na żądanie w ciągu 24 godzin. Oparta na stanie, predykcyjna konserwacja pociągów jest możliwa dzięki wykorzystaniu opartego na chmurze pakietu aplikacji Siemens Mobility Railigent X. Dzięki zaawansowanym algorytmom i analizie danych możliwe usterki są wykrywane, zanim doprowadzą do awarii.

W 2020 r. Baden-Württemberg State Authority for Rail Vehicles (SFBW) zamówił 27 dwuwagonowych, 120-miejscowych pociągów Mireo Plus B zasilanych bateryjnie od Siemens Mobility. Dzięki hybrydowemu napędowi akumulatorowemu pociągi te mogą kursować zarówno na trasach zelektryfikowanych, jak i niezelektryfikowanych. Zasilany bateriami, Mireo Plus B ma zasięg około 80 kilometrów w rzeczywistych warunkach

Od połowy grudnia 2023 r. sieć 8 („Ortenau”) będzie obejmować następujące trasy: Offenburg – Freudenstadt/Hornberg, Offenburg – Bad Griesbach, Offenburg – Achern, Achern – Ottenhöfen oraz Biberach (Badenia) – Oberharmersbach-Riersbach. Oczekuje się, że reaktywowana linia kolejowa Hermann Hesse między Calw i Renningen dołączy do sieci w 2025 roku. Usługi sieciowe obejmują obecnie około dwa i pół miliona pociągokilometrów rocznie.

Źródło: Informacja prasowa

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz