Sektorkolejowy » Siemens Mobility kończy pierwsze testy pociągu wodorowego w Bawarii

Siemens Mobility kończy pierwsze testy pociągu wodorowego w Bawarii

pzez Damian

Siemens Mobility zakończył pierwsze jazdy testowe pociągu Mireo Plus H napędzanego wodorem w Bawarii. Dwuwagonowy skład wejdzie do ruchu pasażerskiego w połowie 2024 r. na trasach między Augsburgiem a Füssen oraz Augsburgiem a Peissenbergiem w sieci kolejowej Bayerische Regiobahn (BRB). Pilotażowe operacje pociągu są planowane na 30 miesięcy i są wspierane przez kraj związkowy Bawaria. Siemens Mobility i Bawaria podpisały odpowiednie partnerstwo rozwojowe w 2021 roku.

Współpracując z krajem związkowym Bawaria, osiągnęliśmy dziś ważny kamień milowy dla przyszłości alternatywnych systemów napędowych dla pociągów. Nasz zasilany wodorem pociąg Mireo Plus H będzie kursował całkowicie bezemisyjnie między Augsburgiem, Füssen i Peissenbergiem. Dzięki temu pociągowi oferujemy zrównoważone rozwiązanie dla tras kolejowych, które nie są zelektryfikowane – Karl Blaim, dyrektor zarządzający i dyrektor finansowy Siemens Mobility:

Nasz pociąg wodorowy oznacza znaczący krok w kierunku dekarbonizacji transportu kolejowego na niezelektryfikowanych trasach. Wraz z naszymi partnerami w Bawarii wnosimy istotny wkład w pilotaż innowacyjnej technologii wodorowej, zdobywając cenne doświadczenie operacyjne i osiągając cele klimatyczne w sektorze transportuAlbrecht Neumann, CEO Rolling Stock Siemens Mobility.

Przeprowadzając 30-miesięczne operacje pasażerskie, przetestujemy pociąg wodorowy w pełnym zakresie codziennych warunków. Wyniki tych testów określą następnie, czy zdecydujemy się na wykorzystanie pociągów napędzanych wodorem na dodatkowych trasach w Bawarii. Naszym celem jest zakończenie eksploatacji oleju napędowego w lokalnym i regionalnym kolejowym transporcie pasażerskim w Bawarii do 2040 roku. Oprócz elektryfikacji tras i korzystania z pociągów zasilanych bateryjnie, napęd wodorowy może być ważnym czynnikiem w osiągnięciu tego celu – Minister transportu Bawarii Christian Bernreiter:

Wraz z pierwszym pociągiem wodorowym Bawaria robi kolejny krok w kierunku wodorowej przyszłości. Wdrażając projekt pilotażowy wraz z naszymi partnerami Siemens i Bayerische Regiobahn, sprawiamy, że wodorowa przyszłość staje się namacalnym doświadczeniem, a jednocześnie zdobywamy kluczową praktyczną wiedzę na temat szerokiego zastosowania zrównoważonych innowacji wodorowych – Minister gospodarki Bawarii Hubert Aiwanger.

– Dziś po raz pierwszy możemy doświadczyć na żywo pociągu wodorowego Siemens Mobility na normalnej linii i intensywnie przygotowujemy się do operacji pasażerskich w przyszłym roku. Jako druga co do wielkości spółka kolejowa w Bawarii, jesteśmy szczególnie zadowoleni z zaufania, jakim obdarzyli nas politycy, Bayerische Eisenbahngesellschaft i Siemens Mobility, powierzając nam operacje testowe. Zielony wodór jest dodatkowym przyjaznym dla klimatu rozwiązaniem dla lokalnego transportu pasażerskiego. Jako część Grupy Transdev przywiązujemy dużą wagę do ochrony środowiska i chętnie wspieramy innowacyjne, przyszłościowe projekty – Arnulf Schuchmann, dyrektor zarządzający Bayerische Regiobahn (BRB):

Mireo Plus H to najnowocześniejszy pociąg napędzany wodorem, oparty na sprawdzonej platformie pociągów regionalnych Mireo firmy Siemens Mobility. Dwa zamontowane na dachu ogniwa paliwowe i akumulator litowo-jonowy zapewniają mobilność całkowicie wolną od emisji CO2. System zasilania H2, w połączeniu z napędem elektrycznym, zapewnia wysoką moc trakcyjną 1,7 MW dla przyspieszenia do 1,1 m/s² i prędkości maksymalnej 160 km/h. Pociąg ma zasięg operacyjny od 1000 do 1200 kilometrów przy jednym napełnieniu zbiornika. Mireo Plus H charakteryzuje się również najniższymi kosztami cyklu życia w porównaniu z innymi pociągami na ogniwa paliwowe dostępnymi na rynku i można go szybko zatankować w zaledwie 15 minut. Mireo został zaprojektowany tak, aby był energooszczędny i przyjazny dla środowiska dzięki skorupowej, spawanej, lekkiej aluminiowej konstrukcji. Ponadto, jego ulepszona aerodynamika,

Energooszczędne komponenty i inteligentne zarządzanie układem elektrycznym skutecznie ograniczają zużycie zasobów i emisję spalin.

Rozwój alternatywnych napędów w transporcie kolejowym jest częścią strategii zrównoważonego rozwoju Siemens Mobility. Firma jest pionierem w zakresie rozwiązań zrównoważonej mobilności i oferuje udaną platformę pociągów regionalnych Mireo nie tylko jako pociąg elektryczny na trasach z napowietrznymi liniami energetycznymi, ale także w wariantach zasilanych wodorem i bateriami.

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz