Akiem, wiodąca europejska firma leasingująca tabor kolejowy, zamówiła dodatkowe 15 lokomotyw Vectron AC i Vectron MS od Siemens Mobility. Zamówienie zostało złożone w ramach umowy ramowej na zakup lokomotyw, która została podpisana w grudniu 2021 roku. Lokomotywy z tego nowego zamówienia zostaną dostarczone w latach 2025-2027. Akiem zamówił wcześniej 20 lokomotyw Vectron od Siemens Mobility w grudniu 2021 r. oraz dodatkowe 65 jednostek w sierpniu ubiegłego roku.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni, że Akiem zdecydował się złożyć kolejne zamówienie w ramach naszej umowy ramowej i że nadal jesteśmy ich zaufanym partnerem. We flocie Akiem, Vectron wnosi znaczący wkład w wyniki transportowe firmy w transgranicznym, europejskim ruchu towarowym i pasażerskim – powiedział Albrecht Neumann, CEO pionu Rolling Stock w Siemens Mobility.
– Cieszymy się, że możemy powiększyć naszą flotę o 15 lokomotyw Vectron i kontynuować tę owocną współpracę biznesową z Siemensem. Z niecierpliwością czekamy na możliwość zaoferowania przewoźnikom pasażerskim i towarowym w całej Europie floty, której potrzebują jako zrównoważonej i niezawodnej usługi. Dzięki flocie 100 Vectronów zaspokoimy potrzeby przewoźników towarowych i pasażerskich w 11 krajach i będziemy dalej wspierać zrównoważony transport kolejowy w Europie – powiedział Fabien Rochefort, CEO Akiem.
Zamówione lokomotywy mają maksymalną moc 6,4 megawata i mogą być dostarczone z maksymalną prędkością 160 lub 200 km/h. Mogą być wykorzystywane do transgranicznego transportu towarowego, a także szybkich przewozów pasażerskich w wielu krajach europejskich.
Siemens Mobility sprzedał już ponad 1800 lokomotyw Vectron 66 klientom w 16 krajach. Flota Vectron przejechała do tej pory ponad 750 milionów kilometrów i jest dopuszczona do eksploatacji w Austrii, Belgii, Bułgarii, Chorwacji, Czechach, Danii, Finlandii, Niemczech, na Węgrzech, we Włoszech, w Holandii, Norwegii, Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii, Szwecji i Szwajcarii.
Polscy operatorzy i przewoźnicy kolejowi zakupili już ponad 100 nowoczesnych elektrycznych lokomotyw Siemensa (Husarze, Vectrony, Smartrony). Na co dzień korzystają z nich CARGOUNIT, PKP Intercity, PKP Cargo, DB Cargo Polska, Lotos Kolej oraz Laude Smart Intermodal.
Źródło: Informacja prasowa