Sektorkolejowy » Trzeci dzień targów TRAKO 2021 dobiegł końca

Trzeci dzień targów TRAKO 2021 dobiegł końca

pzez Damian

Dzień został rozpoczęty Premierą Kampanii Kolejowej ABC organizowaną przez Urząd Transportu Kolejowego. „Kampania Kolejowe ABC II”, to drugi etap ogólnopolskiej kampanii edukacyjno-informacyjnej w zakresie bezpieczeństwa na kolei, skierowanej do dzieci i młodzieży oraz ich rodziców, nauczycieli i wychowawców. Kampania jest źródłem wiedzy na temat prawidłowych wzorców zachowań w przypadku wystąpienia jakiegokolwiek zagrożenia dla zdrowia lub życia. Mając to na uwadze, projekt obejmuje przygotowanie i realizację ogólnopolskiej kampanii medialnej oraz przeprowadzenie zajęć edukacyjno-informacyjnych w placówkach oświatowych na terenie całej Polski.

Następnie została zorganizowana konferencja międzynarodowa „Nocne podróże koleją po Europie”. Ze względu na międzynarodowy charakter tematu i uczestników obrady prowadzone były w języku polskim i angielskim z równoległym tłumaczeniem symultanicznym na oba języki.

Kolejną nowością na targach był tramwaj serwisowy MPK Łódź przygotowany przez Zakład Torów i Sieci, który produkuje elementy infrastruktury. Zakład na targach zaprezentował innowacyjny rozjazd tramwajowy z lekką iglicą, która pozwala na jej wymianę tylko przez dwu osobową załogę serwisową. Póki co, zakład produkuje rozjazdy wyłącznie na potrzeby lokalnego MPK. Drugą częścią wystawy jest tramwaj techniczny zbudowany na podstawie pojazdu 805N, który jest przeznaczony do prac budowlano serwisowych i zimowego utrzymania sieci trakcyjnej. Tramwaj ze specjalistycznym pantografem został wyposażony w miękką rolkę, która za pomocą instalacji olejowej rozprowadza olej celem konserwacji drutu jezdnego poprawiającego parametry pracy pomiędzy siecią a pantografem. Wagon posiada na dachu koszyk umożliwiający pracę przy sieci trakcyjnej. Kolejną możliwością tego tramwaju jest branie udziału w akcjach zimowych poprzez dwa lemiesze przeznaczone do odgarniania śniegu na lewo, prawo oraz obie strony. Tramwaj wyposażony jest w agregat prądotwórczy pozwalający na jazdę autonomiczną oraz na zasilanie innych urządzeń do konserwacji infrastruktury. W środku znajduje się również duży stół warsztatowy oraz przestrzeń ładunkowa, do której dostęp umożliwia szeroka roleta. Dzięki takiemu rozwiązaniu można nawet wstawić całą paletę ładunku za pomocą wózka widłowego.

Autor: Paweł Gajos 
Fot. Adrian Stefańczyk

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz