Sektorkolejowy » LTG Cargo: Polska to nasza brama do Europy

LTG Cargo: Polska to nasza brama do Europy

pzez Damian

1,9% udziału w przewozach towarów według pracy przewozowej, przeszło dwukrotny wzrost pracy eksploatacyjnej i blisko trzykrotny przyrost przewożonej masy – to bilans ubiegłego roku dla LTG Cargo Polska. Spółka chwali się zajęciem miejsca w gronie 12 największych przewoźników kolejowych w Polsce.

W 2023 r. masa przewiezionych w Polsce przez LTG Cargo Polska ładunków wzrosła rok do roku o 271,5% (z 439,6 tys. do 1,63 mln ton). Jeszcze wyraźniej zwiększyła się praca przewozowa (z 187,1 mln do 823, 5 mln tnkm – a więc o 340,06%). Wzrost pracy eksploatacyjnej wyniósł w tym samym czasie 214,74% i osiągnęła ona 1,3 mln pociągokilometrów.

W trzy lata awans do grona największych

Inny sukces to 3,35% udziału w przewozach intermodalnych według masy w trzecim kwartale ubiegłego roku. Właśnie intermodal odpowiada za 59% zrealizowanej pracy przewozowej w czwartym kwartale 2023 r. LTG Cargo Polska wyniki te osiągnęła w zaledwie trzy lata, od czasu założenia w 2020 r.

LTG Cargo Polska to dynamicznie rozwijający się gracz na polskim rynku transportu kolejowego. Według danych Urzędu Transportu Kolejowego za styczeń nasza firma zdobyła już 1,9% udziału w przewozach towarów (według pracy przewozowej), co plasuje nas w TOP 12 największych przewoźników kolejowych w Polsce – zaznacza Mindaugas Skunčikas, Prezes Zarządu LTG Cargo Polska, Dyrektor ds. Rozwoju Intermodalnego i Biznesu Międzynarodowego w LTG Cargo. Wyniki w poszczególnych miesiącach bywają nawet lepsze: pod koniec 2023 roku LTG Cargo Polska osiągnęła rekordowy wynik na poziomie 5,08% według pracy przewozowej.

Polski rynek to wyjątkowo konkurencyjne środowisko. Co ciekawe, LTG Cargo Polska było ponad setnym podmiotem ubiegającym się o licencję przewoźnika w Polsce. Każdego roku liczba przewoźników towarowych wzrasta.

W Polsce widzimy ogromny potencjał i wzrost wolumenu przewożonych towarów – zarówno na trasach międzynarodowych, jak i lokalnych. Dokładnie w ubiegłym roku LTG Cargo Polska przewiozło 1 715 pociągów. Dla porównania liczba przewiezionych pociągów w 2022 r. wyniosła 583, a w 2021 r. – 68 – mówi.

Cel: wejście na zachodnie rynki

Wejście na polski rynek ma pomóc LTG Cargo w osiągnięciu jednego z celów strategicznych – wejścia na zachodnie rynki przewozowe i pełnej integracji z nimi. Polska jest jest osią międzynarodowej ekspansji i dywersyfikacji biznesu.

Litewski operator zamierza rozwijać przewozy, zarówno intermodalne, jak i konwencjonalne masowe, w Europie Środkowej. Jego plany obejmują też konsekwentne rozszerzanie usług o Europę Zachodnią i Południową. – Brama kolejowa z Litwy do Europy prowadzi przez Polskę, więc był to naturalny kierunek ekspansji Kolei Litewskich. LTG Cargo Polska stanowi jedną z części naszego ekosystemu, pomagając nam tworzyć połączenia i oferować wysokiej jakości rozwiązania na rynku intermodalny – podkreśla M. Skunčikas. Spółka ciągle zdobywa nowe segmenty rynku, zwiększając przewozy oraz inwestując w tabor.

Obecnie LTG Cargo Polska dysponuje 32 lokomotywami, w tym 20 elektrycznymi. – W planach jest dalsze powiększanie taboru, szczególnie parku lokomotyw, co jeszcze bardziej zwiększy dynamikę rozwoju spółki – deklaruje Prezes LTG Cargo Polska.

LTG Cargo Polska stawia na zaspokajanie potrzeb klientów

Na polskim rynku kolejowych przewozów towarowych, jak oceniają przedstawiciele litewskiego przewoźnika – panuje ostra konkurencja. W ostatnich latach zaobserwowano wzrost liczby przede wszystkim małych przewoźników, którzy są w stanie zaproponować konkurencyjne ceny. Obecny rynek przewozowy oprócz niskich cen coraz częściej dopomina się o wysoką jakość. LTG Cargo Polska podkreśla, że jest w stanie zaoferować dojazd na czas i dodatkowe usługi, tworzące razem kompleksową i pewną obsługę. W pozyskiwaniu nowych klientów pomaga też indywidualne podejście i zaangażowanie.

Przewozy z Litwy w stronę Polski to dziś przede wszystkim pociągi tranzytowe między Kownem a Duisburgiem, a także przewozy paliwa do Ukrainy (relacja Mockava – Jagodzin). Spółka stawia także na rozwój połączenia intermodalnego pomiędzy Kownem a Sławkowem. 

Wspólnie z całą grupą LTG Cargo dążymy do rozwoju nowych tras i usług dla klientów w regionie – podsumowuje M. Skunčikas.

Źródło: LTG Cargo

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz