- Projekt „Digirail” modernizacji fińskiego systemu sterowania pociągiem
- Siemens Mobility wybrany do wyposażenia pierwszej fazy w europejski system sterowania pociągiem poziomu 2 i hybrydową detekcję pociągów
- Pierwsze wdrożenie europejskiego systemu sterowania pociągiem w Finlandii napędza cyfryzację kolei
Siemens Mobility zmodernizuje pierwszy odcinek fińskiej sieci kolejowej w ramach fińskiego rządowego projektu „Digirail”, który obejmuje odnowienie krajowego systemu kontroli pociągów. Kontrakt został niedawno przyznany i obejmuje instalację Europejskiego Systemu Sterowania Pociągiem poziomu 2 [ETCS L2] oraz Hybrydowej Detekcji Pociągu [HTD] po raz pierwszy w Finlandii na 191-kilometrowym odcinku między Lielahti i Rauma-Pori. Oznacza to kolejny kamień milowy we wdrażaniu najnowszej technologii blokad i radiowych centrów sterowania Siemens Mobility na nowej platformie DS3, która jest w całości oparta na sprzęcie COTS. Nowy system sterowania pociągami ma na celu zwiększenie przepustowości sieci, poprawę punktualności, zminimalizowanie zakłóceń i zwiększenie bezpieczeństwa eksploatacji. Utoruje on drogę do bardziej zrównoważonej, wydajnej i bezpiecznej sieci kolejowej i ma zostać oddany do użytku komercyjnego do 2027 roku.
Jesteśmy zaszczyceni, że zostaliśmy wybrani przez Fintraffic Railway i program Digirail jako ich główny partner do wdrożenia pierwszej linii ETCS w Finlandii. Dzięki naszej technologii DS3 będziemy wdrażać nasze najlepsze rozwiązania technologiczne. Wspólnie kształtujemy przyszłość transportu kolejowego. Ta modernizacja obiecuje zwiększenie przepustowości, poprawę punktualności, zminimalizowanie zakłóceń, zwiększenie bezpieczeństwa oraz bardziej ekologiczną i wydajną sieć kolejową. Jesteśmy podekscytowani tym partnerstwem i ulepszoną łącznością kolejową, którą przyniesie ono Finlandii – powiedział Andre Rodenbeck, CEO pionu infrastruktury kolejowej w Siemens Mobility.
Fintraffic napędza transformację w sektorze kolejowym. Projekt Digirail stanowi kluczową inwestycję dla utrzymania poziomu usług, zwiększenia przepustowości oraz poprawy punktualności i bezpieczeństwa. Umowa z Siemens Mobility oznacza znaczący krok w technologicznej zmianie fińskich kolei. Fintraffic, wraz ze wszystkimi Digirailians i innymi partnerami, chętnie współpracuje z ekspertami z Siemens Mobility, aby kształtować przyszłość kolei – dodał Sanna Järvenpää, CEO Fintraffic Railway Ltd.
Pierwsza faza fińskiego projektu Digirail, która ma zostać wdrożona na linii Lielahti-Rauma/Pori, obejmie 191 kilometrów torów i wprowadzi nowoczesny system ETCS oparty na technologii radiowej, wykorzystujący wyłącznie sygnały wirtualne i obejmujący hybrydowe wykrywanie pociągów [HTD] w oparciu o wirtualne odcinki torów. HTD umożliwia większe zagęszczenie pociągów, tworząc w ten sposób większą przepustowość dzięki wirtualnym odcinkom torów. Ta przełomowa inicjatywa sprawi, że będzie to pierwszy komercyjny tor w Finlandii wyposażony w tę zaawansowaną technologię. Rozpoczęcie budowy zaplanowano na 2024 r., a testy i uruchomienie mają zostać zakończone do 2027 r. Siemens Mobility został wybrany jako główny partner do wdrożenia ETCS w ramach rządowego projektu Digirail, współpracując z Fintraffic Railway w celu kształtowania przyszłości transportu kolejowego.
Digirail: Transformacja fińskiego systemu sterowania pociągiem w celu zwiększenia wydajności
Fiński projekt Digirail ma na celu przekształcenie krajowego systemu kontroli pociągów, przyjmując ETCS w celu zwiększenia interoperacyjności. Prowadzony przez Ministerstwo Transportu i Komunikacji, Digirail łączy agencje rządowe i zainteresowane strony w celu wdrożenia ETCS w całym kraju. Ten kompleksowy program obejmuje modernizację istniejących torów i rozwój przyszłych odcinków we współpracy z dostawcami. Ostatecznym celem jest zrewolucjonizowanie fińskiego systemu transportowego za pomocą radiowego systemu ETCS bez widocznych sygnałów, ściśle zintegrowanego z siecią Future Railway Mobile Communication System [FRMCS].
Siemens Mobility modernizuje fińskie pociągi do testów Niedawno Siemens Mobility nawiązał współpracę z fińską firmą Pääkaupunkiseudun Junakalusto Oy, właścicielem taboru kolejowego, w celu przeprowadzenia wstępnych testów ETCS w Finlandii w ramach fińskiego projektu DigiRail. W ramach tej współpracy dwa zespoły trakcyjne zostały wyposażone w Trainguard OBU i Automated Train Operation [ATO] over ETCS, co oznacza pierwsze testy ETCS w Finlandii zgodnie z najnowszą europejską specyfikacją techniczną TSI 2023, mającą na celu zwiększenie wydajności i ekonomiczności transportu kolejowego poprzez oferowanie korzyści, takich jak oszczędność energii, ochrona środowiska i zwiększona przepustowość tras.