Kontrakt obejmuje także prawo opcji na 4 dodatkowe jednostki.
Na Węgrzech firma Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút Zrt. (GYSEV), ogłosiła zakup międzymiastowych elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) wraz z usługami towarzyszącymi. Po tym, jak Siemens nie złożył ostatecznej oferty, kontrakt został przyznany Stadlerowi.
Wstępne zamówienie obejmuje 9 nowych elektrycznych pociągów IC zaprojektowanych w taki sposób, by zaspokoić potrzeby wszystkich pasażerów, w tym określoną liczbę miejsc pierwszej (32) i drugiej klasy (216), miejsca na wózki inwalidzkie oraz elastyczne opcje transportu rowerów w zależności od sezonu.
Dodatkowo istnieje opcja zamówienia czterech kolejnych pociągów na tych samych warunkach, które mogą zostać zrealizowane w całości lub w częściach. Zakres umowy obejmuje m.in. dostarczenie niezbędnej dokumentacji technicznej oraz uzyskanie dopuszczenia do eksploatacji pojazdów na Węgrzech i w Austrii, a także szkolenie załogi oraz personelu technicznego. Stadler zrealizuje także dostawy części zamiennych, zestawów operacyjnych, oprogramowania oraz wsparcia sprzętowego, w tym narzędzi diagnostycznych i pokładowych systemów informacji pasażerskiej, zapewniając wydajność operacyjną pociągów, a także wsparcie w zakresie utrzymania przez 5 lat po zrealizowanej dostawie.
Autor: Lubomir Cech
Źródło: railmarket.com
Sprawdź także:
- Stadler: więcej pociągów wodorowych dla Kalifornii
- Arabia Saudyjska kupuje do 20 nowych pociągów Stadler
- Wszystkie pociągi FLIRT produkcji Stadler Polska w parku taborowym PKP Intercity
- Stadler wkracza na rynek litewski. Dostarczy do 54 Flirtów dla LTG Link. Pojazdy zostaną wyprodukowane w Siedlcach