Akiem rozpoczął współpracę z Alstom w celu przeprowadzenia testów certyfikacyjnych lokomotyw MS3.
Lokomotywy te będą eksploatowane na trasach łączących Francję z kilkoma krajami europejskimi, w następstwie dwóch umów, które mogą doprowadzić do nabycia do 110 jednostek Traxx MS3, z czego 65 to potwierdzone zamówienia. Porozumienie handlowe osiągnięte 15 marca dotyczy testów certyfikacyjnych i zbliżającej się dostawy pierwszych 3 prototypów pojazdów Alstom Traxx MS3. Prototypy te są przeznaczone do eksploatacji w sieciach we Włoszech, Francji, Niemczech, Austrii i Szwajcarii. W szczególności dwie lokomotywy są przeznaczone dla korytarzy DACH-I-FR, podczas gdy trzecia jest przeznaczona dla korytarzy DACH-I-FR-NL-B.
Wprowadzenie 3 prototypów, wszystkie opatrzone marką Akiem, ma na celu spełnienie wymagań operatorów kolejowych w zakresie rozwiązania, które jest zarówno skuteczne, jak i wydajne.
Inicjatywa Akiem jest częścią szerszych starań na rzecz sektora kolejowego zarówno we Francji, jak i całej Europie. Firma będzie pierwszą, która będzie posiadać lokomotywy zdolne do pokonania całego korytarza z Belgii do Włoch, w tym odcinków po obu stronach Renu. Posunięcie to jest częścią strategii Akiem polegającej na wspieraniu rozwoju i modernizacji branży kolejowych przewozów towarowych poprzez inwestowanie w korytarze kolejowe łączące Francję z wieloma innymi krajami europejskimi. Działania te mają na celu wprowadzenie nowych tras i zachęcenie do przejścia na transport kolejowy w całej Europie.
Autor: Lubomir Cech
Źródło: railmarket.com
Sprawdź także:
- 13 lokomotyw Alstom Traxx zasili park taborowy CLIP Intermodal
- Akiem dostarczył 5 Vectronów dla Green Cargo
- Newag dostarczy 30 lokomotyw elektrycznych Dragon 2 dla Akiem
- Akiem zamawia 15 lokomotyw od Siemensa i zwiększa flotę do 100 Vectronów
- Akiem podpisuje nową umowę ramową na 100 lokomotyw wielosystemowych Traxx z firmą Alstom