Lokomotywa 66956 została dostarczona do Polski przez niemiecki port Cuxhaven.
Dostawa czwartej lokomotywy do Freightliner PL w tym roku została zrealizowana poprzez transfer z siostrzanej spółki w Wielkiej Brytanii – Freighliner Group. Pojazd wyruszył z portu w Immingham, a do Polski dotarł przez port w niemieckim Cuxhaven. Lokomotywa ma zostać poddana pracom technicznym, a następnie przejdzie proces przystosowania jej do polskich standardów kolejowych. Zgodnie z oczekiwaniami w najbliższym czasie pojawi się na polskich torach.
Na początku tego roku do firmy Freightliner PL dostarczono również lokomotywę 29007 od Beacon Rail, a także lokomotywę 66021 (dawniej 66526 w Wielkiej Brytanii). Tym samym łączna liczba pojazdów przetransferowanych z Wielkiej Brytanii wzrośnie do 5 szt. Oznacza to, że przedsiębiorstwo będzie dysponowało 45 lokomotywami w tych dwóch krajach tj. Polsce i Niemczech.
Coraz więcej wagonów zasila tabor Freightliner PL
Oprócz lokomotyw operator kolejowy rozszerza swoją flotę wagonów – m.in. o wagony przeznaczone do transportu kruszyw i węgla oraz zboża.
Freightliner PL odnotował prawie 100 mln euro przychodów w 2023 r., co odzwierciedla wysiłki 350-osobowego zespołu pracującego zarówno na terenie Polski, jak i Niemczech. Firma specjalizuje się w transporcie kruszyw, które stanowią 53% jej sprzedaży, ale przewozi również znaczne ilości zboża (18%), węgla (17%), stali (8%). Działa także w obszarze logistyki intermodalnej (4%). Dane te pokazują, jak zróżnicowaną ofertę usług Freightliner PL oferuje w sektorze transportu kolejowego.
Autor: Lubomir Cech
Źródło: railmarket.com
Sprawdź także:
- 15 lat działalności Freightliner PL – z tej okazji spółka uruchomiła pociąg specjalny do Lublina
- UTK: Wyniki przewozowe kolei w lutym 2024 r.
- Wyniki przewozowe kolei w styczniu 2024 roku. Wzrost o 6,1% w przewozach pasażerskich
- Beacon Rail zamawia 10 lokomotyw Vectron od Siemens Mobility