Sektorkolejowy » Mazowieckie: w Toporze, na linii Warszawa – Białystok powstaje przejście pod torami

Mazowieckie: w Toporze, na linii Warszawa – Białystok powstaje przejście pod torami

pzez Adrian

Przejście, które jest aktualnie budowane to jeden z dwunastu bezkolizyjnych obiektów na odcinku Rail Baltica w woj. mazowieckim. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. będzie kosztowała 9,5 mln zł netto.

Podziemne przejście jest budowane obok przystanku Topór. Będzie przystosowane do potrzeb osób, których poruszanie się jest ograniczone. Prace budowlane są realizowane bez ingerencji w ruch pociągów. Podziemne przejście o długości 14 m zapewni bezpieczną komunikację pod linią kolejową nr 6 oraz między peronami. Będzie wyposażone w jasne oświetlenie i czytelne oznakowanie. Powstanie również trakt pieszo-rowerowy. Cykliści będą mogli skorzystać z wiaty, która pomieści 30 rowerów. Zgodnie z planem bezkolizyjne przejście pod torami w Toporze ma zostać oddane do użytku w kwietniu 2023 r. Koszt przedsięwzięcia PKP PLK to 9,5 mln zł netto.

Bezkolizyjne przejścia na linii kolejowej E75

W ramach projektu pn. „Prace na linii E75 na odcinku Sadowne – Czyżew wraz z robotami pozostałymi na odcinku Warszawa Rembertów – Sadowne” powstanie 12 obiektów, które pozwolą usprawnić komunikację drogową oraz zwiększą poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym.

Od maja 2021 r. kierowcy korzystają z nowego wiaduktu w Toporze, gdzie droga krajowa nr 50 przebiega nad torami i drogą powiatową.

Trwają prace obok przystanku kolejowego Kobyłka-Ossów. Do ułożenia konstrukcji nad linią kolejową wykorzystano ciężki sprzęt. Wkrótce poprowadzona zostanie tam jezdnia. Bezkolizyjne przejście powstanie również w Kobyłce. Tunel pod torami będzie przebiegał od  ul. Orszagha pod linią kolejową do ul. Nadarzyńskiej (DW 634). Ponadto w Tłuszczu i Mokrej Wsi powstały już konstrukcje wiaduktów. Aktualnie trwają prace przy budowie dróg dojazdowych. Postępują także działania w Zielonce. Wykonawca prac zajmuje się budową zewnętrznych ścian i przyległych ulic.

Warto przypomnieć, że do eksploatacji oddano już 2 wiadukty drogowe w Łochowie oraz jeden w Małkini. Ponadto piesi i rowerzyści korzystają z przejść pod torami w Jasienicy Mazowieckiej oraz Łochowie.

Budowa bezkolizyjnych skrzyżowań jest współfinansowana z instrumentu Unii Europejskiej „Łącząc Europę” (CEF). Sumaryczny koszt tych inwestycji to 292,8 mln zł netto.

Więcej o inwestycjach realizowanych na trasie Rail Baltica pisaliśmy m.in. TUTAJ oraz TUTAJ.

Autor: Damian Malesza
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz