Sektorkolejowy » Koleje Francuskie zainteresowane rozwiązaniami opracowanymi przez Nevomo. Umowa o współpracy podpisana

Koleje Francuskie zainteresowane rozwiązaniami opracowanymi przez Nevomo. Umowa o współpracy podpisana

pzez Adrian

W piątek 10 marca br. w Paryżu Nevomo i Koleje Francuskie (SNCF) podpisały umowę o współpracy. W ramach porozumienia ocenione zostaną m.in. korzyści płynące z zastosowania systemu MagRail na francuskiej sieci kolejowej w celu zwiększenia efektywności oraz przepustowości przewozów zarówno pasażerskich, jak i towarowych.

Opracowana przez Nevomo technologia MagRail pozwala na stosunkowo szybkie, łatwe oraz efektywne pod względem kosztów zwiększenie przepustowości i możliwości istniejących już linii kolejowych. Jak informuje spółka dzięki wdrożeniu proponowanych rozwiązań:

„kolej może stać się preferowanym, ekologicznym, szybkim, wydajnym i interoperacyjnym środkiem transportu na miarę XXI wieku. MagRail pozwala na etapowe udoskonalanie istniejących sieci kolejowych, sprawiając, że kolej może znacząco zwiększyć swój udział w rynku i zmniejszyć emisję CO2 w branży transportowej”.

Dostrzegając wysoki poziom technologiczny Nevomo, uważamy, że proponowane przez Nevomo rozwiązania mogą przyczynić się do rozwoju kolei. Jesteśmy zadowoleni z podpisania umowy, która obejmie trzy obszary: zwiększenie efektywności obecnych pociągów towarowych w celu zwiększenia limitów załadunku i zdolności przewozowych na naszych liniach towarowych, zwiększenie zdolności przewozowych na liniach miejskich o dużych potokach pasażerów oraz ocenę MagRail jako alternatywnego napędu dla linii lokalnych w połączeniu z lekkimi pojazdami szynowymi” – powiedział Luc Laroche, dyrektor ds. innowacji w SNCF.

Od strony badawczej, ta umowa stanowi część wspólnych działań, które prowadzimy z innowacyjnymi ekosystemami, aby doskonalić nasz obszar naukowy, pozwalając jednocześnie na identyfikowanie pojawiających się technologii dla kolei przyszłości” – zaznaczył David De Almeida, dyrektor ds. badań w SNCF.

Technologia MagRail umożliwia eksploatację pojazdów elektrycznych na obszarach niezelektryfikowanych, takich jak terminale czy też porty i może być zintegrowana z istniejącymi już systemami kolejowymi. W rezultacie zastosowanie jej pozwala poprawić parametry klasycznego transportu kolejowego m.in.: dynamikę przewozu towarów oraz limity załadunku.

Jesteśmy dumni, że zostaliśmy partnerem SNCF, lidera innowacji na europejskim rynku kolejowym. Możliwość publicznego ogłoszenia współpracy w Paryżu na „Hello Tomorrow Global Summit” jest niewątpliwie najlepszym potwierdzeniem wiarygodności naszej technologii, jakie możemy otrzymać od rynku oraz potwierdzeniem ogromnego zapotrzebowania na tego typu rozwiązania z zakresu mobilności. Jesteśmy bardzo podekscytowani możliwością współpracy i oceny wybranych zastosowań systemu MagRail w celu wsparcia realizacji planów SNCF” – podkreślał Przemek Ben Pączek, prezes zarządu i współzałożyciel Nevomo.

Pierwotną wersję demonstracyjną 1:5 MagRail Nevomo zaprezentowano w 2019 r., natomiast w 2020 r. przeprowadzono testy na torze średnioskalowym, które zakończyły się sukcesem. W ubiegłym roku spółka Nevomo zakończyła budowę pełnowymiarowego toru testowego w Nowej Sarzynie (woj. podkarpackie). Co ciekawe, jest to najdłuższy w Europie tor do testowania pasywnej lewitacji magnetycznej.

Warto przypomnieć, iż technologia MagRail została już doceniona m.in. przez Rete Ferroviaria Italiana i Duisport, z którymi także podpisano umowy.

Więcej o Nevomo i testach lewitacji magnetycznej pisaliśmy m.in. TUTAJ, TUTAJ oraz TUTAJ.

Autor: Damian Malesza
Fot. Nevomo

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz