Sektorkolejowy » Hitachi Rail: pokładowa technologia cyfrowa do prowadzenia pociągów przez granice Europy

Hitachi Rail: pokładowa technologia cyfrowa do prowadzenia pociągów przez granice Europy

pzez Adrian

Hitachi Rail podpisała dwa nowe kontrakty na wyposażenie w cyfrową technologię sygnalizacji kabinowej pociągów obsługiwanych przez SNCF i Eurostar na francuskich krajowych i transgranicznych sieciach kolejowych. Urządzenia te przyczynią się do umożliwienia pasażerom łatwiejszego podróżowania pociągami przez granice Europy.

Umowy przewidują instalację sygnalizacji kabinowej Bi-Standard w celu modernizacji ośmiu pociągów obsługiwanych przez Eurostar oraz opracowanie nowej wersji Bi-Standard na pokładzie szybkich pociągów obsługiwanych przez SNCF we Włoszech i Szwajcarii.

Bi-Standard łączy w sobie technologie TVM (Transmission Voice-Machine) i ERTMS (European Rail Traffic Management System), umożliwiając bezpieczną eksploatację szybkich pociągów Eurostar E300 i SNCF zarówno na francuskiej, jak i transgranicznej sieci szybkiej kolei.

Linia produktów Bi-Standard firmy Hitachi Rail została po raz pierwszy wprowadzona do eksploatacji we Francji w 2007 roku dla SNCF na linii Paryż-Strasburg. W 2009 r. pociągi Thalys zostały przystosowane do jazdy w trybie ERTMS w sieciach holenderskich i belgijskich.

Autor: Karel Novak
Źródło: railmarket.com
Fot. hitachirail.com

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz