Sektorkolejowy » 5 nowych połączeń intermodalnych w Europie od początku 2024 r.

5 nowych połączeń intermodalnych w Europie od początku 2024 r.

pzez Damian

Zaledwie tydzień po rozpoczęciu nowego roku wielu europejskich operatorów intermodalnych ogłosiło nowe lub ulepszone połączenia.

Od 8 stycznia 2024 r. METRANS oferuje nowe wewnątrzniemieckie połączenie między portem w Hamburgu a terminalem Kornwestheim na obrzeżach Stuttgartu. Ta usługa kontenerowa ma na celu wzmocnienie więzi między zorientowanymi na eksport regionami otaczającymi Stuttgart, Mannheim i Frankfurt nad Menem a Hamburgiem.

Captrain France: Hawr – Clermond-Ferrand

Przez najbliższe 3 lata Captrain France będzie uruchamiać 2 pociągi tygodniowo w każdym kierunku między portem w Hawrze a terminalem Gerzat w Clermond-Ferrand. Usługa ta jest realizowana we współpracy z FORWARDIS, TotalEnergies oraz COMBIRAIL. 

Stena Lines: Werona – Kilonia – Göteborg

Od lutego 2024 r. firma Stena Line będzie oferowała intermodalne połączenie kolejowe z włoskiej Werony przez Alpy przez całe Niemcy do Kilonii, aby połączyć je z promowym połączeniem morskim do Göteborga.

Cargobeamer: 17x Domodossola – Kaldenkirchen tygodniowo 

Wraz z nowym rokiem Cargobeamer ulepszył połączenie kolejowe naczep z niemieckiego Kaldenkirchen do włoskiej Domodossoli. Składy będą kursowały między oboma terminalami aż 17 razy w skali tygodnia. W dni powszednie odjeżdżają 3 pociągi dziennie, natomiast w soboty 2 pociągi dziennie w każdym kierunku.

Spedition Bode: 3 dodatkowe przejazdy na trasie Malmö – Norrköping – Rosersberg

Niemiecki Spedition Bode wzmacnia wewnątrzszwedzkie połączenie między Malmö (CMP), Norrköping (NHS) i Rosersberg (Yilport), na północ od Sztokholmu, od 15 stycznia 2024 r. Połączenie intermodalne jest międzynarodowo połączone z niemiecką Lubeką (CTL), aktywną trasą od 2015 r.

Sprawdź także:

Źródło: Railmarket.com
Fot: Captrain France

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz