Sektorkolejowy » Podbijarka od System7 zasila park maszynowy Grupy ZUE

Podbijarka od System7 zasila park maszynowy Grupy ZUE

pzez Damian

ZUE S.A. konsekwentnie unowocześnia i rozbudowuje park maszynowy. Tym razem zakupiona została podbijarka uniwersalna S7 PLS 16 4.0 – S. Wcześniej Grupa nabyła m.in. dwie nowe lokomotywy. W planach Grupy na 2024 r. są też kolejne inwestycje.

W Grupie ZUE trwa proces modernizacji i rozbudowy parku maszynowego, na który przeznaczane są wielomilionowe środki. Jeszcze w 2023 r. ZUE S.A. kupiło dwie lokomotywy spalinowe 6Dh-1 Alf (ich producentem jest Tabor Dębica), które są przeznaczone do prowadzenia średnich i lekkich pociągów towarowych oraz prac manewrowych. Najnowszą inwestycją wpisującą się w plan rozbudowy parku maszynowego jest zakupiona od System 7 Railtechnology GmbH podbijarka uniwersalna S7 PLS 16 4.0 – S. Służy ona do zagęszczania na torach kolejowych tłucznia oraz regulacji torów i rozjazdów w planie i profilu. Odbiór z fabryki producenta został zaplanowany na czerwiec br.

Spodziewamy się, że środki z Unii Europejskiej przełożą się na ożywienie na rynku, prawdopodobnie w drugiej połowie roku – mówi Wiesław Nowak, prezes ZUE SA. – Nowe inwestycje w naszej Grupie planujemy od dłuższego czasu. Rozbudowany park maszynowy pozwoli nam na jeszcze sprawniejsze wykonywanie zleceń i zapewni stabilne funkcjonowanie na kolejne lata – dodaje Nowak.

Grupa ZUE wykonuje znaczne zlecenia także poza Polską. Wspólnie z lokalnym partnerem realizuje w Rumunii umowy o wartości blisko miliarda złotych, z czego połowa przypada na ZUE.

Jesteśmy mocno obecni na rynku rumuńskim, a także szukamy nowych zleceń w innych europejskich krajach, np. na Łotwie. Rozbudowa parku maszynowego pozwoli nam swobodnie pracować zarówno w Polsce jak i za granicą – zaznacza Wiesław Nowak. – Inwestujemy także w usprzętowienie naszej najmłodszej spółki, czyli  

Informacje o nowym zakupie

Podbijarka uniwersalna S7 PLS 16 4.0 – produkcji austriackiej – służy do zagęszczania tłucznia, pionowej i poziomej korekcji położenia toru oraz jego stabilizacji podczas pracy w trybie podbicia stabilizacyjnego. Sercem maszyny są najnowszej generacji zespoły podbijające system7 z opatentowanym w pełni hydraulicznym napędem podbijającym. Agregaty podbijające wibrują tylko podczas wejścia w podsypkę i w trakcie podbijania. Nie ma potrzeby stosowania dużej liczby obracających i zużywających się części napędu. Oznacza to duże oszczędności w kosztach remontów i konserwacji, a także większą żywotność kluczowych podzespołów.

Dzięki zintegrowaniu dodatkowego urządzenia podnoszącego z główną jednostką podnoszącą, rozjazd jest zawsze automatycznie podnoszony przy tym samym długim podkładzie. Hydrauliczne siłowniki zwierania są wyposażone w zintegrowane bezstykowe czujniki odległości i czujniki ciśnienia, które indywidualnie zatrzymują zwieranie w automatycznym trybie podbijania system7, gdy tylko osiągnięta zostanie optymalna siła zagęszczania. Optymalne zagęszczenie podsypki przedłuża trwałość warstwy toru i zmniejsza zużycie podsypki. Niezwykła redukcja hałasu i kurzu minimalizuje obciążenie operatora i środowiska.

Źródło: Informacja prasowa

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz