Sektorkolejowy » Warszawa: Pięć ofert na zaprojektowanie tramwaju na Zieloną Białołękę

Warszawa: Pięć ofert na zaprojektowanie tramwaju na Zieloną Białołękę

pzez Damian

W przetargu na „Opracowanie dokumentacji dla budowy drogi na odcinku od ul. Rembielińskiej do ul. Zaułek wraz z trasą tramwajową na Zieloną Białołękę oraz pełnieniem nadzoru autorskiego” wpłynęło łącznie pięć ofert. Tramwaje Warszawskie rozpoczęły ich analizę, która ma na celu wybranie najkorzystniejszej oferty i podpisanie umowy. Informacja z otwarcia ofert. Wykonawca wybrany w przetargu przygotuje kompletną dokumentację projektową, umożliwiającą przeprowadzanie robót budowlanych. Uzyska też pozwolenie na budowę w trybie specustawy.

Jak pojadą tramwaje?

Trasa będzie miała prawie 6,5 km długości. Rozpocznie się na Targówku przy skrzyżowaniu ulic Matki Teresy z Kalkuty i Rembielińskiej. Dalej będzie prowadzić w ciągu ulic: św. Wincentego i Głębockiej. Następnie kilometrową estakadą przejdzie nad trasą S8 i rondem Małej Brzozy. Ostatni odcinek będzie biegł w rezerwie terenowej aż do Szkoły Podstawowej nr 112 przy ulicy Zaułek, gdzie znajdzie się pętla autobusowo-tramwajowa. Taki przebieg pozwoli na połączenie Zielonej Białołęki ze stacją metra Kondratowicza. Tramwaje będą mogły kursować nawet co 2-3 minuty. Czas przewidywanego przejazdu z pętli przy ul. Zaułek do stacji metra przy Kondratowicza wyniesie około 15 minut, a do Dworca Wileńskiego około 30 minut.

Kalendarium prac nad tramwajem na Zieloną Białołękę:

  • 2017-2018: prace koncepcyjne, w tym badania geotechniczne, wstępne pomiary ruchu oraz koncepcja układu geometrycznego torów’
  • 2018: przetarg na koncepcję wiaduktu tramwajowego nad trasą S8 – wiadukt tramwajowy nad trasą S8 wraz z dojazdami o długości ponad 1 km;
  • 2018-2020: opracowanie dokumentacji środowiskowej, w tym raportu oddziaływania inwestycji na środowisko;
  • lipiec 2020: złożenie wniosku o decyzję środowiskową;
  • lipiec 2023: uzyskanie decyzji środowiskowej, wydawanej na podstawie uzgodnienia m.in. Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska
  • lipiec 2023-luty 2024: przygotowanie przetargu na projektowanie z uwzględnieniem zaleceń z decyzji środowiskowej
  • marzec 2024: przetarg na projektowanie
  • 2024: wybór wykonawcy dokumentacji projektowej i rozpoczęcie prac projektowych wraz z pozyskaniem pozwolenie na budowę w trybie specustawy;
  • 2028-2030: budowa tramwaju na Zieloną Białołękę.
image

Źródło: Tramwaje Warszawskie

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz