Spółka Pandrol, należąca do Delachaux Group, to globalny lider rozwiązań technologicznych dla kolejnictwa. Firma może pochwalić się ponad 100-letnim doświadczeniem w projektowaniu, produkowaniu i udoskonalaniu sprzętu, który usprawnia proces budowlany oraz utrzymanie linii kolejowych. Pandrol definiuje standardy przemysłowe w zakresie systemów mocowania szyn i spawania aluminotermicznego (spawanie termitowe). Swoją działalność rozwinął w ponad 100 krajach, zatrudniając ponad 1700 specjalistów w 40 lokalizacjach. Przedsiębiorstwo stawia przede wszystkim na jakość we wszystkich obszarach funkcjonowania.
Pandrol od ponad 100 lat wyznacza standardy w branży spawania
Know-how i innowacyjne rozwiązania firmy sprawiają, że jest liderem w tej dziedzinie. Produkty i technologie oferowane przez Pandrol umożliwiają bardziej efektywne konstruowanie i utrzymywanie linii kolejowych. Inteligentne systemy sterowania zwiększają produktywność, monitorują stan torów oraz poprawiają ich ogólny cykl życiowy. Firma dostarcza również całą gamę produktów dla systemów transportu miejskiego m.in.: systemy szynowe, sztywne sieci trakcyjne, systemy mocowań oraz innowacyjne rozwiązania dla zastosowań specjalnych. Pandrol opracował także innowacyjną technologię tłumienia hałasu oraz drgań, nieustannie prowadząc badania w tym zakresie, skupiając się jednocześnie na aspektach ekologicznych.
Pandrol na targach InnoTrans 2022
Podczas 13 edycji berlińskich targów InnoTrans, Guy Talbourdet, prezes spółki Pandrol podkreślał, że dla firmy kluczowe są trzy aspekty w podejściu do rozwiązywanych problemów – bezpieczeństwo, dostępność oraz wartość, które są nierozerwalnie związane. Promocja kolei jako bezpiecznego i zrównoważonego środka transportu jest spójna z misją, którą realizują. Niezwykle istotny jest ciągły rozwój, który umożliwi zaspokojenie globalnych potrzeb transportowych dla przyszłych pokoleń. Zadeklarował jednocześnie, że wciąż będzie projektował, produkował, instalował oraz eksploatował produkty i technologie, które generują niską emisję CO2, wykorzystując materiały pochodzące z recyklingu.
Fot. Jan Bytnar