Krajowa Izba Odwoławcza (KIO) unieważniła wybór najkorzystniejszej oferty z 22 grudnia 2022 r., która została złożona przez spółkę ETF Polska z Bielan Wrocławskich. Tym samym decyzją Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei we Wrocławiu (DSDiK) z dnia 1 lutego br. rewitalizacją linii kolejowej nr 336 Mirsk – Świeradów-Zdrój zajmie się spółka LWZ.
W postępowaniu przetargowym na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla zadania pn. „Rewitalizacja linii kolejowej nr 336 relacji Mirsk – Świeradów-Zdrój” złożono 14 ofert:
Nr oferty | Nazwa przedsiębiorstwa | Oferowana cena brutto |
1 | ALUSTA S.A. | 39 973 854,34 zł |
2 | TRACK TEC CONSTRUCTION sp. z o.o. | 29 065 315,25 zł |
3 | PORR S.A | 28 213 740,00 zł |
4 | TORHAMER sp. z o.o. sp. k. | 25 398 133,17 zł |
5 | INFRAKOL sp. z o.o. sp. k. | 27 573 322,05 zł |
6 | Konsorcjum Nowak-Mosty sp. z o.o. (lider) i ENSA sp. z o.o. (partner) | 39 420 574,82 zł |
7 | TORPOL S.A. | 35 009 721,67 zł |
8 | LWZ sp. z o.o. | 24 296 334,57 zł |
9 | Konsorcjum Zakład Robót Komunikacyjnych – DOM w Poznaniu sp. z o.o. (lider) i E=R=G POLSKA sp. z o.o. sp. k. (partner) | 39 964 635,70 zł |
10 | ETF Polska sp. z o.o. | 21 352 037,40 zł |
11 | ZUE S.A. | 25 827 300,54 zł |
12 | Konsorcjum „SBM” sp. z o.o. Sp. k. (lider) i „SBM” sp. z o.o. (partner) | 31 683 981,80 zł |
13 | Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej DOLKOM sp. z o.o. | 38 906 462,06 zł |
14 | Track Construction S.A. | 40 933 305,30 zł |
Najtańszą ofertę przedstawiła firma ETF Polska – 21 352 037,40 zł brutto, a najdroższą spółka Track Construction S.A. z oferowaną ceną 40 933 305,30 zł brutto. Budżet zamawiającego – Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei we Wrocławiu na to zadanie wynosi 27.839.335,80 zł brutto.
Złożone oferty zostały ocenione według następujących kryteriów:
- cena oferty – 60%
- doświadczenie osób skierowanych do realizacji zamówienia – 40%
Pierwotnie (22 grudnia 2022 r.) najlepiej oceniono ofertę złożoną przez firmę ETF Polska (100 pkt).
Nr oferty | Nazwa przedsiębiorstwa | Łączna liczba punktów |
10 | ETF Polska sp. z o.o. | 100 |
8 | LWZ sp. z o.o. | 92,73 |
4 | TORHAMER sp. z o.o. sp. k. | 90,44 |
11 | ZUE S.A. | 89,60 |
7 | TORPOL S.A. | 76,59 |
10 stycznia br. Krajowa Izba Odwoławcza unieważniła wybór najkorzystniejszej oferty z 22 grudnia 2022 r.
1 lutego br. Dolnośląska Służba Dróg i Kolei jako najkorzystniejszą wybrała ofertę złożoną przez LWZ sp. z o.o.
Nr oferty | Nazwa przedsiębiorstwa | Łączna liczba punktów |
8 | LWZ sp. z o.o. | 100 |
4 | TORHAMER sp. z o.o. sp. k. | 97,40 |
11 | ZUE S.A. | 96,44 |
7 | TORPOL S.A. | 81,64 |
Zadanie pn.: „Rewitalizacja linii kolejowej nr 336 relacji Mirsk – Świeradów-Zdrój” będzie realizowane w formule „projektuj i buduj”. Spółka LWZ będzie odpowiedzialna m.in. za:
- przygotowanie niezbędnej dokumentacji projektowej
- uzyskanie wszystkich wymaganych pozwoleń, opinii oraz dopuszczeń niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia
- wykonanie wszystkich robót budowlanych zgodnie z zakresem zamówienia na podstawie opracowanej dokumentacji projektowej
- wykonanie kompleksowej dokumentacji powykonawczej
Zakres prac w ramach tej inwestycji obejmuje m.in. wymianę podkładów, regulację toru, zabudowę szyn, wykonanie nowej warstwy podbudowy lub jej uzupełnienie uformowanie i uwałowanie, modernizację systemu odwodnienia, uzupełnienie i oprofilowanie podsypki. Wykonawca przedsięwzięcia wyremontuje lub odtworzy wszystkie obiekty inżynieryjne (mosty, przepusty). Ponadto zmodernizuje istniejące przejazdy kolejowo-drogowe i perony. Na realizację inwestycji przewidziano 9 miesięcy od momentu podpisania umowy.
O linii kolejowej nr 336
Linia kolejowa z Mirska do Świeradowa-Zdroju została zbudowana z prywatnej inicjatywy. Pierwsze prace rozpoczęły się w 1908 r. – w lutym wydano spółce Friedeberg-Flinsberger Kleinbahn Aktien Gesellschaft niezbędne zezwolenia na budowę oraz eksploatację kolei trakcją parową na okres 90 lat. Roboty budowlane były wyjątkowo trudne, ze względu na ukształtowanie terenu. Rok później w październiku wystartowała regularna eksploatacja linii. W 1910 r. oddano do użytku odcinek do Świeradowa Nadleśnictwo.
Ruch pociągów pasażerskich na jednotorowej, niezelektryfikowanej linii kolejowej nr 336 relacji Mirsk – Świeradów-Zdrój (od km – 0,182 do km 7,360) został zawieszony w 1996 r. Na jej trasie zlokalizowane są dwa przystanki osobowe w miejscowościach Mroczkowice i Krobica. Po zakończeniu rewitalizacji pociągi będą mogły kursować z prędkością 80 km/h, a pasażerowie będą korzystać ze 100-metrowych peronów.
Autor: Damian Malesza
Fot. Materiały własne