Sektorkolejowy » Bytom: przetarg na przebudowę najkrótszej linii tramwajowej

Bytom: przetarg na przebudowę najkrótszej linii tramwajowej

pzez Damian

Linia tramwajowa zlokalizowana w ul. Piekarskiej w Bytomiu to prawdopodobnie najkrótsza tego typu linia w Europie. 3 września ogłoszony został przetarg na jej gruntowny remont. Wybrany w przetargu wykonawca ma zrealizować prace w formule projektuj i buduj.

Przebudowa torowiska to wspólne przedsięwzięcie spółki Tramwaje Śląskie i Gminy Bytom.  W efekcie przeprowadzenia zaplanowanych prac budowlanych możliwe będzie rozszerzenie oferty linii nr 38 kursującej ul. Piekarską. Budowa nowych relacji na skrzyżowaniu ul. Piekarskiej z ul. Sądową oraz ul. Sądowej z ul. Powstańców Warszawskich pozwoli wydłużyć trasę tramwajową do placu Sikorskiego. Ponadto ulice w rejonie prowadzonych prac zyskają nowe nawierzchnie oraz chodniki i miejsca postojowe.

Jak zmieni się ul. Piekarska i linia tramwajowa nr 38?

Ul. Piekarska zostanie przebudowana na całej długości – od skrzyżowania z ul. Sądową do przystanku tramwajowego po północnej stronie skrzyżowania z ul. Powstańców Śląskich. Wzdłuż ul. Piekarskiej ma powstać ścieżka rowerowa. Torowisko zostanie zmodernizowane na odcinku od przystanku Bytom Powstańców Śląskich wzdłuż ul. Piekarskiej wraz z rozjazdem na skrzyżowaniu z ul. Sądową i dalej wzdłuż ul. Sądowej do jej skrzyżowania ul. Powstańców Warszawskich włącznie z rozjazdem torowym – podaje bytomski urząd miasta. Długość tego fragmentu to około 2 km.

Torowisko zostanie ułożone w prefabrykowanych płytach torowych oraz na płycie betonowej wykonanej na miejscu. Zastosowane zostanie sprężyste mocowanie szyn w komorach za pomocą mas poliuretanowych.

Poza robotami torowymi i drogowymi wykonawca będzie miał też za zadanie przebudowę odcinków sieci podziemnych, posadowienie nowych słupów trakcyjnych i trakcyjno-oświetleniowych, rozwieszenie sieci trakcyjnej. W ramach modernizacji linii ma zastosować elektrycznie sterowane i ogrzewane zwrotnice oraz smarownice, nowe systemy sterowania oraz nowe elementy układu zasilania. Zbuduje również platformy przystankowe oraz dwutorową krańcówkę z torem odstawczym na końcowym przystanku (Powstańców Śląskich) linii nr 38.

Otwarcie ofert złożonych w przetargu zapowiedziane jest na 6 października br. Wybrany wykonawca będzie musiał wykonać prace projektowe wraz z pozyskaniem decyzji administracyjnych w terminie do pięciu miesięcy od dnia podpisania umowy. Prace budowlane potrwają maksymalnie 12 miesięcy od dnia zaakceptowania dokumentacji projektowej.

Auto: Agata Sumara
Fot. www.bytom.pl

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz