Sektorkolejowy » Most kolejowy nad Amurem zmniejsza dystans z Chin do Europy

Most kolejowy nad Amurem zmniejsza dystans z Chin do Europy

pzez Adrian

Ponad 2-kilometrowy most, który połączył systemy kolejowe Rosji i Chin jest już gotowy, spina chińskie miasto Tongjiang w północno-wschodniej prowincji Heilongjiang z miastem Nizhneleninskoye, znajdującym po stronie rosyjskiej nad brzegiem rzeki Amur. Przeprawa, poza usprawnieniem transportu pomiędzy krajami, zbliży także Chiny do Europy, co jest jednym z punktów strategii komunistycznej partii.

Most ma długość 2215 m długości. Budowano go siedem lat. Uroczyste wmurowanie kamienia węgielnego miało miejsce w lutym 2014 r. Konstrukcja mostu została ukończona w 2019 r., jednak ostatni fragment toru ułożono dopiero 17 sierpnia br. Znacząca część obiektu znajduje się po stronie chińskiej (1886 m).

Jak podaje CNN, powołując się na China National Radio, wraz z ukończeniem mostu, odległość transportu kolejowego z chińskiej prowincji Heilongjiang do Moskwy przez Tongjiang zostanie skrócona o 809 km, co skróci czas transportu o 10 godz. Most ma podobno obsłużyć 21 mln ton ładunku rocznie.

Chiny rozwijają infrastrukturę, która połączy je z Europą Zachodnią przez Rosję

Nowo otwarty most Tongjiang–Nizhneleninskoye nie jest jedynym mostem łączącym dwa największe kraje świata. W 2019 r. oddano do ruchu most drogowy, który pozwala obsługiwać regularne przewozy towarowe ciężarówkami. Łączy Heihe w Chinach i Błagowieszczeńsk w Rosji. Te dwa miasta pracują również nad pierwszą na świecie transgraniczną kolejką linową, zaprojektowaną przez holenderskich architektów UNStudio. Taka kolejka pozwoli na przewóz turystów między krajami w ciągu ośmiu minut. Chińska partia komunistyczna sukcesywnie realizuje cel, którym jest przejazd z Chin do Londynu koleją. Nowy most jest kluczowym elementem w przyjętej przez Chińczyków strategii.

Autor: Agata Sumara
Fot. xinhuanet.com

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz