Sektorkolejowy » Union Pacific Railroad i ZTR ogłosiły partnerstwo w zakresie budowy lokomotyw hybrydowo-elektrycznych

Union Pacific Railroad i ZTR ogłosiły partnerstwo w zakresie budowy lokomotyw hybrydowo-elektrycznych

pzez Adrian

Lokomotywy zostaną zbudowane w zakładzie Union Pacific w North Little Rock w stanie Arkansas. Prototyp ma zostać dostarczony pod koniec 2023 r., a pięć dodatkowych jednostek przybędzie w 2024 r.

Lokomotywy działają podobnie jak dzisiejszy samochód hybrydowy typu plug-in, zdolny do pracy w wielu trybach z kilkoma sposobami ładowania akumulatorów lokomotywy.

„Dodanie lokomotyw hybrydowo-elektrycznych do naszej floty jest kolejnym ważnym krokiem dla Union Pacific, ponieważ pracujemy nad zbadaniem technologii 'drop-in’, które modyfikują obecne systemy i zmniejszają nasz ślad węglowy”, powiedział starszy wiceprezes ds. inżynierii i mechaniki Union Pacific Shane Keller.

„Ten pilotaż pomoże uczynić naszą flotę bardziej wydajną pod względem zużycia paliwa i dalej rozwijać nasze zobowiązanie do osiągnięcia naszych celów zrównoważonego rozwoju, jednocześnie testując możliwości technologii do rozszerzonego zastosowania w całej naszej flocie lokomotyw”.

Znane jako zestawy „matka – ślimak”, dwie lokomotywy są zastępowane jedną lokomotywą spalinową podłączoną do akcesorium lub ślimaka. Union Pacific konwertuje w ten sposób starsze lokomotywy, zwykle o wyższej emisji. Jednostka ślimakowa zostanie przekonwertowana i wyposażona w baterie, elektronikę zasilającą i sterowanie dostarczone przez ZTR. Pomaga to osiągnąć oszczędności w zakresie paliwa i utrzymania oraz oferuje korzyści dla środowiska, pozwalając hybrydowo-elektrycznej „matce-ślimakowi” pracować w trybie z jednym silnikiem, ładowaniem akumulatorów lub wyłącznie elektrycznym.

Ponieważ nowe lokomotywy będą wykorzystywane głównie do pracy na placu, bezsilnikowy ślimak zwiększa moc silników trakcyjnych dostępnych dla lokomotywy, zwiększając siłę uciągu i hamowania, która jest kluczowa dla tego rodzaju pracy.

„ZTR jest dumne z naszej długoletniej współpracy z Union Pacific i cieszy się, że może współpracować z tą hybrydowo-elektryczną lokomotywą” – powiedział Derek Shipley, prezes ZTR Control Systems.

„Inwestycja ta jest zgodna z naszym stałym celem, jakim jest wykorzystanie wiedzy technicznej ZTR do wspierania kolei w ich wysiłkach na rzecz dekarbonizacji i poprawy wydajności. To wstępne hybrydowo-elektryczne zastosowanie „mother-slug” będzie podstawą naszego projektu dla przyszłych hybrydowo-elektrycznych, długodystansowych i w pełni elektrycznych rozwiązań.”

Union Pacific rozpoczął zwijanie zestawów „mother-slug” z systemami sterowania Nexsys firmy ZTR w 2017 roku i obecnie obsługuje ponad 65 składów w całym systemie. W zależności od trybu pracy, oszczędności paliwa i redukcja emisji gazów cieplarnianych mogą wynieść łącznie nawet 80%.

Na początku tego roku Union Pacific ogłosiło historyczną umowę z Wabtec Corporation na modernizację 600 lokomotyw, największą inwestycję w zmodernizowane lokomotywy w historii branży kolejowej wycenioną na ponad 1 miliard dolarów, a także zakup największej na świecie floty lokomotyw akumulatorowo-elektrycznych będących własnością przewoźnika.

Źródło: railmarket.com
Autor: Karel Novak
Fot. up.com

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz