Jak przebiegają prace w Szczecinie?
Wykonawca inwestycji – ZUE S.A. zajmuje się:
- robotami torowymi
- zawieszaniem sieci
- pracami brukarskimi
- pracami wodno-kanalizacyjnymi
Na skrzyżowaniach oraz pętli w zależności od lokalizacji kończą się działania, które są związane z:
- ustawianiem szyn
- zalewaniem strefy przyszynowej
- betonowaniu zabudowy
Postępują także prace sieciowe, dlatego powrót tramwajów zbliża się wielkimi krokami. Najbliższe tygodnie okażą się decydujące, jeżeli chodzi o termin zmian w komunikacji miejskiej.
W najbliższym czasie w rejonie Dworca Niebuszewo i Placu Rodła wykonawca inwestycji zaplanował m.in.:
- wykonanie fundamentów pod słupy trakcyjne – ul. Boguchwały
- wykonanie koryta drogowego i prace kanalizacyjne – ul. Roosevelta
- prace torowe na skrzyżowaniu ul. Asnyka i ul. Boguchwały oraz ul. Boguchwały i ul. Orzeszkowej – montaż szyn i płyt prefabrykowanych
- wykonanie krawężników peronowych i drogowych – wzdłuż al. Wyzwolenia oraz na Pl. Rodła i ul. Piłsudskiego
- wykonanie nawierzchni peronu – ul. Boguchwały
- betonowanie dolnej płyty torowej w al. Wyzwolenia przed Rondem Giedroycia oraz zabudowy szynowej na odc. Plac Rodła – Malczewskiego
- wykonanie nawierzchni miejsc postojowych w ul. Boguchwały
- wykonanie nawierzchni na zatokach postojowych i podbudowy pod ścieżkę rowerową – ul. Piłsudskiego
- wykonanie prac brukarskich na ul. Orzeszkowej, ul. Boguchwały, ul. Asnyka
- wykonanie fundamentów pod słupy trakcyjne – Plac Rodła, al. Wyzwolenia
- wykonanie kanalizacji teletechnicznej – ul. Lubomirskiego, al. Wyzwolenia
- montaż odwodnień liniowych – al. Wyzwolenia
O inwestycji realizowanej w Szczecinie
Wartość przedsięwzięcia pt. „Przebudowa torowiska wraz z siecią trakcyjną od pl. Żołnierza do pętli Niebuszewo oraz w ciągu pl. Żołnierza Polskiego — ul. Matejki — ul. Piłsudskiego (do pl. Rodła)” to 174 429 663,24 zł. Realizacją tego projektu zajmuje się przedsiębiorstwo ZUE S.A. Czas, jaki firma ma na wykonanie tego zadania to 720 dni kalendarzowych od momentu podpisania umowy. Inwestycja realizowana w Szczecinie zakłada:
- poprawę infrastruktury tramwajowej na łącznym odcinku ok. 8 km toru pojedynczego
- zwiększenie komfortu i bezpieczeństwa pasażerów komunikacji miejskiej, pieszych, rowerzystów oraz kierowców
Cały projekt jest bardzo wymagający i skomplikowany logistycznie, dlatego realizacja działań została podzielona na kilka etapów.
Autor: Damian Malesza
Fot. Tramwaje Szczecińskie