Sektorkolejowy » Niemcy zainwestują 13,6 mld euro w infrastrukturę kolejową

Niemcy zainwestują 13,6 mld euro w infrastrukturę kolejową

pzez Damian

Deutsche Bahn (DB), rząd federalny i rządy regionalne zamierzają w 2022 r. łącznie zainwestować 13,6 mld euro w niemiecką infrastrukturę kolejową. Jest to kwota o około 900 mln euro wyższa niż w 2021 r.

W planach zarządcy infrastruktury – DB Netze, jest modernizacja lub odnowa w tym roku 1,8 tys. km torów, 2 tys. rozjazdów kolejowych, 140 mostów oraz 800 stacji. Celem tych prac jest zwiększenie przepustowości sieci oraz wydajności istniejącej infrastruktury.

Jednym z najważniejszych celów na ten rok jest otwarcie 60-kilometrowej linii kolei dużych prędkości relacji Wendlingen–Ulm. W efekcie podjętych prac podróż ze Stuttgartu do Ulm ma się skrócić o około 15 min.

DB będzie m.in. kontynuować program cyfryzacji, mający na celu wprowadzenie systemu ETCS (ang. European Train Control System) na całej sieci. Wśród priorytetów wymieniany jest także pilotażowy projekt obejmujący węzeł Stuttgart i niemiecki odcinek korytarza TEN-T, łączący Skandynawię z rejonem Morza Śródziemnego, pomiędzy Hamburgiem a granicą austriacką w Kufstein przez Erfurt i Monachium. Na ten rok planowane jest też uruchomienie nastawni w Donauwörth, która jako pierwsza będzie kontrolować odcinek linii dużych prędkości.

W celu realizacji zaplanowanych na ten rok działań DB planuje wzmocnić kadry. „Budujemy więcej niż kiedykolwiek – to prawdziwy tour de force!” – komentuje Ronald Pofalla, członek zarządu DB ds. infrastruktury. „Możemy to osiągnąć tylko dzięki silnemu, profesjonalnemu i wysoce zmotywowanemu zespołowi, dlatego zatrudnimy w tym roku 4,8 tys. dodatkowych inżynierów i specjalistów”.

Dobra infrastruktura to podstawa atrakcyjnej oferty dla wszystkich pasażerów” – mówi Pofalla. „Chcemy przekonać więcej osób, że kolej jest środkiem transportu przyjaznym środowisku. Każde euro wydane na kolej to zarazem euro wydane na ochronę klimatu” – dodaje.

Autor: Agata Sumara
Fot. DB

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz