Sektorkolejowy » Ciąg dalszy modernizacji taboru w słowackiej tatrzańskiej kolei zębatej

Ciąg dalszy modernizacji taboru w słowackiej tatrzańskiej kolei zębatej

pzez Patryk

Trwają prace nad modernizacją taboru kolejowego w tatrzańskiej kolei zębatej na Słowacji. Linia, popularnie nazywana zubačką, łączy ze sobą stacje – Štrbské Pleso i Štrba. W ostatnim czasie Stadler dostarczył pięć pociągów, które wjadą również na trasę Tatrzańskich Kolei Elektrycznych

Przebudowa kolei zębatej pomiędzy wymienionymi stacjami rozpoczęła się latem 2020 r. Za wykonanie prac odpowiada konsorcjum utworzone przez firmy Swietelsky-Slovakia i Strabag. Przebudowa ma związek z planowanym zakupem nowych pociągów oraz koniecznością dostosowania infrastruktury kolejowej do ich potrzeb. Po zakończeniu prac i pozytywnym przejściu testów rozruchowych na trasę trafi pięć pociągów zębatych oraz lokomotywa. Nowe pojazdy zostały już dostarczone w komplecie przez firmę Stadler. Są dostosowane zarówno do użytkowania na odcinku kolei zębatej, jak i na trasie Tatrzańskich Kolei Elektrycznych, co jest ich dużym atutem.

Nowe pojazdy są klimatyzowane, posiadają 91 miejsc siedzących i 88 miejsc stojących. Na trasie pojazdy mają osiągać prędkość do 80 km/godz. Inwestycja w cały tabor przekazany przez Stadlera to 38,8 mln euro.

Pierwszy z pojazdów trafił do słowackiej zajezdni w styczniu tego roku, a ostatni pod koniec lipca, dzięki czemu cały projekt został zrealizowany. Wciąż trwa jednak przebudowa kolei zębatej, która miała potrwać 12 miesięcy, jednak już wiadomo, że się przedłuży. Obecnie nie ma informacji o tym, kiedy można spodziewać się ponownego jej uruchomienia. Prace mają być realizowane „do odwołania”. Dopiero wówczas będzie można przekonać się o tym, jak wydajnymi pojazdami są składy od firmy Stadler.

Autor tekstu: Łukasz Głębocki
Źródło zdjęcia: https://portaltatrzanski.pl

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz