Rewitalizacja linii kolejowej nr 368 Międzychód-Szamotuły
Trwają końcowe prace przy wstępnym studium planistyczno-prognostycznym, które dotyczy oczekiwanej rewitalizacji połączenie kolejowego z Międzychodu do Szamotuł. Wstępne studium planistyczno-prognostyczne ma być dostarczone do spółki PKP PLK z Urzędu Marszałkowskiego w Poznaniu do końca obecnego miesiąca. Temat ten był poruszany już w lipcu, podczas trwania konferencji prasowej, na której głos zabrał Krzysztof Grabowski – Wicemarszałek Województwa Wielkopolskiego:
„Mam nadzieję, w imieniu Samorządu Województwa Wielkopolskiego, że po uzyskaniu dokumentacji na tę linię, ale również kolejne, wystarczy środków, żeby te inwestycje zrealizować. To jest proces bardzo kosztowny. Ufam, że mimo wszystko uda się do tego doprowadzić, bo w ten sposób zwiększymy możliwości komunikacyjne naszego regionu”.
Podróż pociągiem z Poznania do Międzychodu w 74 minuty?
Pojawiły się opinie, że pociąg będzie w stanie przebyć dystans z Poznania do Międzychodu w 74 minuty. Okazuje się, że przy prędkości 120 km/h istnieje taka możliwość, ale pociąg nie może zatrzymywać się na żadnej ze stacji, które są położone pomiędzy Poznaniem a Szamotułami. Według przypuszczeń doszło do rezygnacji z przystanku w Zatomiu Starym a domniemywana lista przystanków ma prezentować się następująco: Międzychód Główny, Międzychód Letnisko, Kłosowice, Sieraków, Chrzypsko Wielkie, Nojewo, Ostroróg, Szczepankowo, Szamotuły Zachód oraz Szamotuły. Pasażerowie mają korzystać z usług 12 par pociągów w ciągu doby.
Autor: Damian Malesza
Fot. Jan Bury