Sektorkolejowy » Wracają bezpośrednie pociągi do Zakopanego w wakacje

Wracają bezpośrednie pociągi do Zakopanego w wakacje

pzez Damian

Na wakacje wróciły pociągi na modernizowaną trasę Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane. Podróżni skorzystają z bezpośrednich połączeń dalekobieżnych i regionalnych koleją na Podhale. Nowe perony w Szaflarach i w Nowym Targu, wraz z innymi obiektami, zrealizowanymi wcześniej – zapewniają pasażerom komfortową obsługę. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. współfinansowana jest w ramach POIiŚ.

22 czerwca wznowione zostały bezpośrednie połączenia pociągiem na kolejowej zakopiance. W rozkładzie jazdy, do i z Zakopanego – przewidziano relacje dalekobieżne m. in. z Gdyni, Gdańska, Warszawy i Krakowa, a także ze Szczecina, Bydgoszczy i Katowic. Regionalne połączenia są m.in. z Suchej Beskidzkiej, Chabówki, Rabki i Nowego Targu.

W czerwcu do zmodernizowanych i nowych peronów na kolejowej zakopiance dołączyły kolejne obiekty na stacji Szaflary oraz Nowy Targ – przy budynku dworca. W Nowym Targu pasażerowie korzystają już od 2020 r. z przebudowanego peronu dwukrawędziowego, wyposażonego w windy. Komfort zapewniają także wiaty, ławki i tablice informacyjne. Ułatwieniem dla osób niewidomych i niedowidzących jest oznakowanie z systemem ścieżek dotykowych.

Na stacji Zakopane, w związku z szerokim zakresem inwestycji, prace są kontynuowane latem. Dla podróżnych dostępna jest tymczasowa stacja na Spyrkówce w rejonie ul. Chyców – Potok.

– Kolej szybsza, bardziej komfortowa i bezpieczniejsza w góry, to najważniejszy cel inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. realizowanych na kolejowej zakopiance. Prace przewidziano do końca bieżącego roku, ale podróżni już korzystają z efektów udostępnianej trasy podczas letnich, czy zimowych wyjazdów do stolicy Tatr – powiedział Piotr Majerczak, członek zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Prace na kolejowej zakopiance przewidziano do końca 2023 r. Dzięki inwestycji PLK SA skróci się czas podróży z Krakowa do Zakopanego do ok. 2 godzin i 15 minut.

Na modernizację kolejowej zakopianki, w ramach projektu „Prace na liniach nr 97, 98 ,99, na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane”, przeznaczono przeszło 1,4 mld zł netto. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Źródło: PKP PLK

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz