Sektorkolejowy » Siedmiu wykonawców chce budować trasę tramwajową do Wilanowa

Siedmiu wykonawców chce budować trasę tramwajową do Wilanowa

pzez Adrian

W przyszłym roku ma się rozpocząć budowa trasy tramwajowej z Wilanowa do centrum Warszawy. Zgodnie z założeniami, nowa linia ma być gotowa w 2023 r. Przetarg, w ramach którego wyłoniony zostanie wykonawca połączenia, został ogłoszony przez Tramwaje Warszawskie (TW) we wrześniu. Zainteresowanie realizacją wykazało siedem podmiotów, które złożyły swoje oferty. O tym, kto zbuduje trasę, zdecyduje wynik aukcji elektronicznej.

Siedmiu chętnych do budowy trasy

Otwarcie ofert przetargowych w siedzibie TW miało miejsce 30 listopada br. W sumie wpłynęło siedem ofert od czterech firm i trzech konsorcjów.

Ceny za realizację zadania są bardzo zróżnicowane – zawierają się w przedziale od ponad 945 mln zł do ponad 1,82 mld zł. Najkorzystniejszą cenowo propozycję złożyła firma Budimex S.A., a nadrożej swoje prace wyceniło konsorcjum firm Gülermak sp. z o.o. (lider) i Gülermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş. (partner).

Jak podaje w komunikacie spółka TW, „Ostateczna cena nie jest jeszcze jednak znana, bo wykonawcy, którzy złożyli oferty, będą uczestniczyli w akcji elektronicznej. Dotychczasowe doświadczenie pozwala oczekiwać, że w wyniku przewidzianej aukcji elektronicznej ceny zostaną obniżone. Przetarg zawiera opcje pozwalające podzielić inwestycję na etapy w zależności od możliwości finansowych budżetu miasta”.

Najważniejsza inwestycja tramwajowa w Warszawie

W aktualnych stołecznych planach infrastrukturalnych trasa z Wilanowa do centrum to najważniejsza inwestycja tramwajowa w Warszawie. Znajdzie się na niej 31 przystanków. Realizacja ponad 8-kilometrowego połączenia pozwoli pasażerom pokonać ją tramwajem w ciągu 30 min. Obecnie podróż samochodem na tej samej trasie trwa około 50 min.

Budowa trasy ma się odbywać w latach 2022–2023. Po jej ukończeniu Wilanów będzie trzynastą warszawską dzielnicą posiadającą połączenie tramwajowe.

Od trasy będą poprowadzone dwie odnogi – jedna wzdłuż ul. Gagarina do Czerniakowskiej (to zadanie zostanie zrealizowane we współpracy z warszawskim Miejskim Przedsiębiorstwem Wodociągów i Kanalizacji – powstaną tory zakończone terminalem o długości około 1 km), druga, o długości około 800 m, wzdłuż ul. Świętego Bonifacego do pętli autobusowej Stegny.

Autor: Agata Sumara
Fot. Tramwaje Warszawskie

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz