Sektorkolejowy » Newag dostarczył pociągi Impuls 2 do obsługi małopolskich tras

Newag dostarczył pociągi Impuls 2 do obsługi małopolskich tras

pzez Adrian

Jakie są Impulsy 2?

Nowe Impulsy mogą się poruszać z prędkością do 160 km/godz. Są wyposażone są m.in. w klimatyzację, wifi, wydzielono w nich miejsca na rowery oraz większe bagaże. Pojazdy są dostosowane do potrzeb osób mających problemy z poruszaniem się, rodzin z dziećmi, kobiet w ciąży, seniorów, obcokrajowców. Zainstalowano w nich także rampy i windy automatyczne, które są pomocne niepełnosprawnym osobom przy wejściu i wyjściu z pociągu. Z myślą o osobach niedosłyszących na wyposażeniu Impulsów znalazły się pętle indukcyjne.

Ponadto w każdym pojeździe jest monitoring, informacja pasażerska, system liczenia pasażerów oraz pomiaru punktualności.

Zakup pociągów Impuls 2 jest dofinansowany z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego 2014–2020 kwotą ponad 169 mln zł. Zyskał także wsparcie z Funduszu Kolejowego.

Z nowych elektrycznych składów korzystać będą dwie spółki – Koleje Małopolskie oraz Polregio. Będzie można nimi jeździć na trasach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej (SKA) i na trasie Kraków–Katowice

Jak powstały pociągi Impuls 2?

Elektryczny Zespół Trakcyjny Impuls 2 wywodzi się z rodziny pojazdów Impuls pierwszej serii i jest zbudowany na bazie doświadczeń zdobytych przez Newag przy ich produkcji we współpracy z klientami.

Impuls 2 wywodzi się z generacji pojazdów Impuls 36WEa, 31WE, 45WE które są zgodne z Rozporządzeniami Komisji Unii Europejskiej wydanymi w 2014 r.: TSI LOC&PAS, TSI SRT, TSI NOI, TSI PRM oraz TSI CCS oraz posiadają certyfikaty WE wydane przez Instytut Kolejnictwa dla podsystemu TABOR. Projektując pociąg, konstruktorzy szczególną uwagę zwrócili na bezpieczeństwo. Kabina maszynisty podporządkowana została w stu procentach ergonomii pracy. Specjalnie zaprojektowany pulpit rozbudowany dookoła fotela maszynisty pozwala na dostrzeżenie obiektów znajdujących się w bliskiej odległości od czoła pojazdu

– podaje producent z Nowego Sącza.

Impulsy drugiej generacji występują w różnych konfiguracjach od dwu- do sześcioczłonowych. W zależności od długości, jednostki charakteryzują się różną mocą.

Pojazdy te przeznaczone są do obsługi ruchu aglomeracyjnego, regionalnego i dalekobieżnego.

Autor: Agata Sumara

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz