Sektorkolejowy » Poznań: PORR zmodernizuje trasę „pestki”

Poznań: PORR zmodernizuje trasę „pestki”

pzez Adrian

MPK Poznań Sp. z o.o. oraz firma PORR SA podpisały umowę na remont trasy Poznańskiego Szybkiego Tramwaju na odcinku od ulicy Roosevelta do przystanku Słowiańska. Zakres przedsięwzięcia obejmuje kompleksową modernizację torowiska, przede wszystkim wymianę szyn, podkładów i podsypki tłuczniowej.

Po ponad 25 latach intensywnej eksploatacji modernizacja „pestki” jest niezbędna, aby mieszkańcy Winograd czy Piątkowa mogli sprawnie i szybko przemieszczać się do centrum miasta. Dla pasażerów najistotniejsze kwestie to czas trwania remontu oraz organizacja komunikacji zastępczej. Wykonawca rozpocznie prace terenowe w połowie wakacji, które zgodnie z założeniami kontraktowymi potrwają maksymalnie sześć miesięcy. Odnośnie komunikacji zastępczej szczegóły wciąż są opracowywane.

MPK wybrało wykonawcę przebudowy odcinka trasy Poznańskiego Szybkiego Tramwaju pomiędzy Słowiańską i Roosevelta. Najkorzystniejszą ofertę w przetargu złożyła firma PORR. Wykonawca w pierwszej kolejności zajmie się kompletowaniem niezbędnej dokumentacji i pozwoleń. 

Wykorzystanych zostanie wiele nowatorskich, niestosowanych wcześniej na poznańskich torowiskach rozwiązań. Na łukach, tam gdzie dotychczas były podkłady drewniane, zamontowane zostaną podkłady z tworzywa sztucznego, a na odcinkach prostych podkłady betonowe z tzw. zelówkami z poliuretanu. Te rozwiązania pozwolą wydłużyć żywotność trasy i ograniczą drgania – mówi Marek Grzybowski, wiceprezes Zarządu ds. Technicznych MPK Poznań. 

Nową izolację uzyskają koryta balastowe na estakadzie Bogdanki i wiadukcie nad ulicą Poznańską. Zostaną one również wyłożone matami wibroizolacyjnymi, co będzie skutkowało lepszym zabezpieczeniem obiektów.

PORR zapowiada, że będzie robić wszystko, by inwestycja przebiegała sprawnie i bez problemów.

Kluczowym wyzwaniem będzie sprawna organizacja pracy w celu dotrzymania zakładanych terminów, tak aby mieszkańcy stolicy Wielkopolski mogli jak najszybciej ponownie korzystać z tego efektywnego środka transportu – mówi Siegfried Weindok, członek zarządu, dyrektor Pionu Kolei w PORR SA.

Postępowanie przetargowe na przebudowę drugiego fragmentu trasy – od Słowiańskiej do Szymanowskiego – prowadzi Zarząd Transportu Miejskiego. W tym przypadku nie podpisano jeszcze umowy z wykonawcą.

Źródło: epoznan.pl
Fot. ZTM Poznań

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz