Intermodalna kolejowa usługa towarowa łącząca Włochy, Węgry i Rumunię – a dokładnie centrum kolejowe Contship Group w Melzo – oraz terminale BILK i Arad odpowiednio w Budapeszcie i Curtici, zostanie uruchomiona do końca 2024 roku.
Połączenie, przeznaczone dla naczep, kontenerów morskich (20′, 40′ i 45′) oraz wszelkiego innego sprzętu, w tym kontenerów naczepowych (o profilach P385, P386 i P400) i nadwozi wymiennych, będzie obsługiwane jako otwarty system kolejowy.
Pociąg będzie kursował dwa razy w tygodniu i będzie w stanie przewieźć do 35 jednostek ładunkowych.
Odjazdy z Włoch zaplanowano na wtorki i piątki, a w odwrotnym kierunku w każdą sobotę i wtorek, czas przejazdu wyniesie 48 godzin. Połączenie będzie miało długość ponad 1500 km i będzie realizowane w ramach partnerstwa między dwoma operatorami: Eurogate Intermodal zajmie się obsługą trakcji na Węgrzech i w Rumunii, a Oceanogate będzie zarządzać trasą włoską.
Z nowej bezpośredniej usługi – skorzysta w szczególności cały ruch pochodzący z Turcji, wzmacniając rolę Curtici jako węzła towarowego łączącego Rumunię i Turcję z Włochami. – podkreślił Andrea Spagnuolo, kierownik ds. sprzedaży i rozwoju biznesu w Contship
Trasa stanowi uzupełnienie ponad 36 aktywnych cotygodniowych połączeń międzynarodowych i połączy przepływy między Europą Wschodnią i Zachodnią. Usługa ta jest kluczową częścią szerszej strategii Contship polegającej na rozwoju transportu intermodalnego, który oprócz tego, że jest najbardziej wydajnym i zrównoważonym wyborem na średnich i długich dystansach, jest coraz częściej uważany za rodzaj transportu towarowego, który pozwala na elastyczność i optymalną integrację między różnymi jednostkami ładunkowymi.
Źródło: contshipitalia.com