Polacy po raz kolejny wybrali PKP Intercity na świąteczną podróż. W okresie Wielkanocy z usług narodowego przewoźnika skorzystało ponad milion pasażerów. Tak wysoka liczba podróżnych to kontynuacja trendu wzrostowej frekwencji w składach PKP Intercity, który w 2022 roku przewiózł rekordową liczbę podróżnych. Bieżący rok zaczął się dla spółki równie dobrze. W pierwszym kwartale przewiozła ona ponad 13,7 mln osób.
Podobnie jak w poprzednich latach, Święta Wielkanocne wiązały się z wysoką frekwencją w pociągach PKP Intercity. Od środy 5 do wtorku 11 kwietnia pociągi PKP Intercity przewiozły ponad 1,1 mln pasażerów. Składami narodowego przewoźnika podróżowało średnio około 160 tys. osób dziennie. Najwięcej podróżnych spółka przewiozła we wtorek 11 kwietnia – do pociągów PKP Intercity wsiadło wtedy aż 212 tys. osób.
Obsłużenie tak dużej liczby pasażerów nie byłoby możliwe bez dodatkowego wsparcia taboru. Przewoźnik w okresie 5 – 11 kwietnia wzmocnił 290 pociągów dodatkowymi 435 wagonami, które kursowały na najbardziej popularnych trasach. Dodatkowe wagony pojawiły się w składach wyruszających m.in. z Warszawy, Krakowa, Trójmiasta, Wrocławia, Katowic, Szczecina, Lublina czy Przemyśla, których destynacją były inne duże miasta lub popularne ośrodki turystyczne, jak np. Kołobrzeg czy Świnoujście.
owrót ze Świąt Wielkanocnych w Trójmieście ułatwiły dodatkowe pociągi: IC Bałtyk, który 10 i 11 kwietnia umożliwił podróże z Poznania do Gdyni, a następnie w relacji powrotnej. W tych dniach również kursował dodatkowy pociąg EIC Kaszub na trasie Gdynia Główna – Warszawa Wschodnia – Gdynia Główna. Uruchomione zostało także dodatkowe połączenie IC Lednica rel. Gdynia Główna – Wrocław Główny – Gdynia Główna, natomiast 10 kwietnia uruchomione zostały pociągi IC Kraszewski rel. Warszawa Wschodnia – Terespol – Warszawa Wschodnia i IC Laguna rel. Warszawa Centralna – Gdynia Główna – Warszawa Centralna.
Kolejne święta udowodniły, że mamy do czynienia z tendencją wzrostową. Polacy coraz chętniej korzystają z usług PKP Intercity jako alternatywy dla samochodów i samolotów, ograniczając tym samym emisję dwutlenku węgla do środowiska – mówi Marek Chraniuk, Prezes Zarządu PKP Intercity.
Rekordowe wyniki PKP Intercity
PKP Intercity utrzymuje wysoką frekwencję po tym, jak w 2022 roku z usług narodowego przewoźnika skorzystało 59 mln osób, przyczyniając się do najlepszego wyniku przewozowego w historii spółki. Tym samym pobity został rekord z 2019 roku, kiedy pociągami PKP Intercity podróżowało blisko 49 milionów podróżnych.
Wyniki z pierwszego kwartału 2023 wskazują, że spółka ma szansę ponownie ustanowić rekord. W styczniu 2023 roku z usług przewoźnika skorzystało 4,64 mln pasażerów. To o 57% procent więcej niż w pierwszym miesiącu ubiegłego roku. Kolejne miesiące również upłynęły pod znakiem podróży z narodowym przewoźnikiem. W lutym tego roku z usług PKP Intercity skorzystało 4,4 mln pasażerów (o 48% więcej względem 2022 r.), a w marcu – 4,6 mln (o 6% więcej niż w marcu 2022 r.). Łącznie spółka w pierwszym kwartale br. przewiozła ponad 13,7 mln pasażerów – to najlepszy wynik w ponad 20-letniej historii PKP Intercity.
Atrakcyjne ceny biletów, m.in. dzięki ofercie Taniej z Bliskimi, systematyczna wymiana taboru na nowy lub zmodernizowany istotnie przyczyniają się do rosnącej frekwencji. Codzienne decyzje Polaków mają również wpływ na środowisko, ponieważ kolej jest najbardziej ekologicznym środkiem transportu zbiorowego. Dzięki nim Polacy codziennie przyczyniają się do redukcji emisji CO2 do atmosfery.
Źródło: PKP Intercity