Sektorkolejowy » Francja: W Calais rozpoczęła się modernizacja kluczowej linii kolejowej wykorzystywanej do transportu towarów

Francja: W Calais rozpoczęła się modernizacja kluczowej linii kolejowej wykorzystywanej do transportu towarów

pzez Damian

Celem inwestycji jest m.in. usprawnienie przewozów intermodalnych pomiędzy portem w Calais a pozostałymi ośrodkami na terenie Francji. Zwiększy się także przepustowość tej trasy.

Region Hauts-de-France oraz SNCF Réseau rozpoczęli pracy związane z modernizacją głównej linii w Calais tj. 4,4-kilometrowego odcinka torów między stacją Calais-Ville a portem Calais. Zakres prac w ramach tego przedsięwzięcia obejmuje m.in. montaż ekranów akustycznych oraz budowę nowego mostu kolejowego. Roboty mają zostać ukończone do połowy 2025 r.

Modernizacja głównej linii kolejowej w Calais jest ważnym krokiem w kierunku dalszego rozwoju możliwości kolejowego transportu towarów w rejonie portu Calais. Dzięki usprawnieniu przewozów intermodalnych i zwiększeniu przepustowości trasy, projekt wpłynie na większą wydajność i dalszy – zrównoważony rozwój kolejowego transportu towarowego, przynosząc korzyści zarówno lokalnej gospodarce, jak i mieszkańcom. Oczekuje się, że prace modernizacyjne przyniosą długoterminowe korzyści dla całej infrastruktury transportowej w tym regionie.

Zgodnie z planem projekt będzie realizowany w dwóch fazach. Pierwsza rozpocznie się latem br. i obejmie modernizację istniejących już torów między stacją Calais-Ville a Quai de la Loire. Druga koncentruje się na zbadaniu alternatywnych tras między Quai de la Loire a portem Calais, w szczególności linii Dunes, w celu dalszej poprawy usług kolejowych w tym obszarze.

Od lipca 2023 r. SNCF Réseau wymieni most kolejowy nad kanałem Calais. Gdy most będzie gotowy, przyjdzie czas na przeprowadzenie prac torowych, wykończeniowych oraz oświetleniowych. W ramach modernizacji głównej linii kolejowej w Calais kwestią priorytetową jest skuteczna integracja kolei z otoczeniem oraz ochrona okolicznych mieszkańców przed hałasem.

Autor: Marketa Horpeniakova
Źródło: railmarket.com
Fot. sncf-reseau.com

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz