Dziś (7 września 2021 r.) rozpoczęło się sympozjum zorganizowane przez Grupę Zöllner zatytułowane: „Bezpieczeństwo pracy na torze – optymalizacja poprzez technologię i cyfryzację”. W ciągu dwóch intensywnych dni, przedstawiciele europejskich firm i podmiotów kolejowych będą mieli doskonałą okazję do dyskusji oraz wymiany poglądów, tym bardziej, że trwa Europejski Rok Kolei.
Omawiane będą m.in.: kwestie związane z wykorzystywaniem Automatycznych Systemów Ostrzegania na infrastrukturze wyposażonej w ERTMS (wspierany przez Unię Europejską projekt ujednoliconego systemu sterowania ruchem kolejowym, który ma zapewnić interoperacyjność transportu kolejowego), konfiguracja i ostrzeganie na dużych i małych placach budowy czy szeroko rozumiane aspekty prawne i regulacje w sprawach związanych z bezpiecznym wykonywaniem pracy na torze.
Automatyczne Systemy Ostrzegania są rozwiązaniem stosowanym z powodzeniem od kilkunastu lat w Europie. ASO stanowią bezpieczniejszą alternatywę dla rozwiązania tradycyjnego oraz są coraz powszechniejsze w Polsce. Systemy zapewniają najwyższe bezpieczeństwo i prawie całkowicie eliminują zawodny czynnik ludzki. Czas na bezpieczną kolej – kolej na bezpieczeństwo.
Autor: Jan Bury