Sektorkolejowy » Egipt buduje od podstaw 2 tys. km linii kolejowych

Egipt buduje od podstaw 2 tys. km linii kolejowych

pzez Adrian

W ciągu 15 lat w Egipcie ma być zbudowana od podstaw zelektryfikowana sieć głównych i towarowych linii kolejowych dużych prędkości o długości 2000 km. W ten sposób powstanie szósty co do wielkości na świecie system szybkiej kolei.

Trzy główne linie kolejowe w Egipcie

Nowa sieć kolejowa połączy najważniejsze punkty gospodarcze i rozwojowe kraju. Będzie się składać z trzech linii. Pierwsza, o długości 660 km, zepnie miasta portowe Ain Sokhna nad Morzem Czerwonym z Aleksandrią i Marsa Matrouh nad Morzem Śródziemnym. Druga, mierząca około 1,1 tys. km, będzie przebiegać między Wielkim Kairem (największy obszar metropolitarny w Egipcie i Afryce) a Abu Simbel w pobliżu granicy z Sudanem, wspierając rozwój miast na południu. Trzecia, o długości 225 km, połączy archeologiczne miejsca światowego dziedzictwa w Luksorze z portami Hurghada i Safaga nad Morzem Czerwonym, ułatwiając transport towarowy w głąb Egiptu.

Wyliczono, że nowa sieć umożliwi 500 mln podróży rocznie, oszczędzając pasażerom 50% czasu poświęcanego na przejazd z punktu A do punktu B. W zakresie ekonomicznym zapewni szybszą dostawę towarów, tworząc połączenie kolejowe pomiędzy obszarami zlokalizowanymi w rejonie Morza Czerwonego, Morza Śródziemnego i Kanału Sueskiego. Pociągi będą się poruszać z prędkością do 230 km/godz., łącząc 60 miast w całym kraju.

Konsorcjum wybrane do realizacji projektu (Siemens Mobility, Orascom Construction, The Arab Contractors) utworzy w okresie budowy do 40 tys. lokalnych miejsc pracy.

Siemens Mobility z największym w historii kontraktem

W ramach tej inwestycji Siemens Mobility pozyskał największy w historii kontrakt. Na wszystkich trzech liniach zainstaluje bezpieczny i niezawodny system sygnalizacji oparty na technologii poziomu 2 Europejskiego Systemu Sterowania Pociągiem (ETCS), a także system zasilania, który zapewni wydajną i ciągłą energię. Dostarczy także m.in. 41 ośmiowagonowych pociągów dużych prędkości Velaro, 94 czterowagonowe składy regionalne Desiro o dużej pojemności i 41 lokomotyw towarowych Vectron.

Umowa „pod klucz” obejmuje najnowszą technologię infrastruktury kolejowej, budowę ośmiu zajezdni i stacji oraz 15-letnią umowę na konserwację i utrzymanie.

Siemens dostarczy swoje najnowsze produkty cyfrowe i platformy, które zoptymalizują operacje w całej sieci dla pociągów, infrastruktury kolejowej i podsystemów. Cyfrowa aplikacja Railigent będzie wykorzystywana do kompleksowego zarządzania zasobami. Zdigitalizowane magazyny umożliwią płynne procesy od identyfikacji problemu po naprawę. Rozwiązania zautomatyzowanego biletowania, stacji cyfrowej i zarządzania energią pomogą sprostać wyzwaniom związanym z przepustowością i wydajnością na stacjach” – podaje koncern w komunikacie prasowym.

Udział Siemens Mobility w projekcie wynosi 8,1 mld EUR.

Autor: Agata Sumara
Fot. Siemens

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz