Sprawniejszy przewóz towarów w Ścinawce Średniej
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują inwestycję za ponad 90 mln złotych na stacji Ścinawka Średnia, gdzie odprawiane są składy wywożące kruszywo z pobliskich kopalń. Dzięki niej:
- skróci się czas transportu materiałów na budowy
- wzrośnie sprawność przewozów towarowych
- wzrośnie poziom bezpieczeństwa w ruchu pociągów
W ramach przedsięwzięcia PKP PLK w Ścinawce Średniej:
- przebudowano już ponad połowę torów
- zainstalowano już większość urządzeń elektrycznego ogrzewania rozjazdów EOR, co pozwoli na sprawną obsługę stacji zimą
- przystosowano wiadukt kolejowy do przejazdu ciężkich składów towarowych
- wymieniono rogatki i sygnalizatory
- zamontowano monitoring
Dzięki zmianom na stacji skróci się czas transportu materiałów na budowy. Zakres prac obejmuje również rozjazdy – urządzenia zapewniające sprawny przejazd pociągów z toru na tor oraz drogę pod wiaduktem. Nowe urządzenia i modernizacja nastawni zapewnią sprawniejsze i bezpieczniejsze przewozy.
Ułatwienia dla podróżnych w Ścinawce Średniej
Dzięki inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. korzystanie z usług kolei w Ścinawce Średniej stanie się łatwiejsze, gdyż zamontowane będą nowe:
- ławki
- wiaty
- oświetlenie
- stojaki na rowery
Drewniane wiaty przy peronie nr 1 zostaną odrestaurowane we współpracy z konserwatorem zabytków. Ponadto nowy peron będzie wyższy, przez co wsiadanie i wysiadanie z pociągów stanie się łatwiejsze. Trwa budowa przejścia podziemnego. Na peronie oraz w przejściu pojawi się system oznakowania dotykowego. Przewidziano także windy, które ułatwią przemieszczanie się osobom o ograniczonych możliwościach ruchowych. Przygotowano już szyby windowe.
Należy podkreślić, że w ramach tego projektu przewidziano także prace torowe na stacji Kłodzko Główne, co usprawni obsługę składów towarowych w obszarze tej stacji oraz w kierunku Wrocławia.
Inwestycja PKP PLK pt. „Prace na linii 286 i w rejonie stacji Kłodzko” – stacja Ścinawka Średnia realizowana w ramach projektu pt. „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej” jest finansowana ze środków budżetowych. Zgodnie z planem zakończenie prac ma nastąpić w III kwartale 2022 r.
Autor: Damian Malesza
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.