Sektorkolejowy » Coradia iLint – pociąg przejechał 1175 km bez uzupełniania paliwa

Coradia iLint – pociąg przejechał 1175 km bez uzupełniania paliwa

pzez Damian

Alstom ogłosił sukces w zakresie eksploatacji pojazdów z napędem wodorowym po przejechaniu przez pociąg Coradia iLint dystansu 1175 km bez uzupełniania zbiornika. Przejazd odbył się na trasie z Bremervörde do głównego dworca kolejowego w Monachium.

Seryjnie produkowany pociąg Coradia iLint pochodzi z floty należącej do LNVG (Landesnahverkehrsgesellschaft Niedersachsen), organu transportowego Dolnej Saksonii. Od połowy sierpnia br. jest wykorzystywany w regularnym ruchu pasażerskim na sieci evb (Eisenbahnen und Verkehrsbetriebe Elbe-Weser GmbH).

Trasa rozpoczynająca się w Bremervörde prowadziła z Dolnej Saksonii (gdzie pociąg wodorowy został zbudowany) do Monachium, przez Hesję do Bawarii, przez Burghausen w pobliżu granicy niemiecko-austriackiej. Za kilka dni ten sam pociąg znajdzie się w niemieckiej stolicy, gdzie zostanie zaprezentowany podczas berlińskich międzynarodowych targach transportu kolejowego – InnoTrans 2022.

Jak informuje Alstom, coraz więcej inwestorów interesuje się zrównoważoną mobilnością w praktyce i zamawia do obsługi swoich sieci pociągi Coradia iLint. Oprócz umowy z LNVG na 14 pojazdów do eksploatacji w Dolnej Saksonii, producent dostarczy także 27 takich pociągów do użytku w obszarze metropolitalnym Frankfurtu. Zbuduje także sześć pociągów wodorowych Coradia Stream, które będą wozić pasażerów we włoskim regionie Lombardii. W ostatnim czasie uzgodniono również dostawę kolejnych ośmiu takich jednostek w ramach opcji.

Coradia iLint to pierwszy na świecie pociąg pasażerski wykorzystujący wodorowe ogniwo paliwowe, które wytwarza energię elektryczną do napędu. Pojazd jest bezemisyjny i cichy. W jego budowie zastosowano kilka innowacyjnych rozwiązań: konwersję czystej energii, elastyczne magazynowanie energii w bateriach oraz inteligentne zarządzanie mocą napędową i dostępną energią. Został opracowany do użytku na liniach niezelektryfikowanych. W sieci evb pociąg porusza się z prędkością od 80 do 120 km/godz., chociaż jego maksymalna prędkość to 140 km/godz.

Autor: Agata Sumara
Fot. alstom.com

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz