Dziś podczas oficjalnej konferencji prasowej, która odbyła w Warszawie przedstawiciele narodowego przewoźnika i nowosądeckiego producenta pojazdów szynowych podpisali umowę na dostawę 35. jednostek, które mogą być zasilane zarówno trakcją elektryczną, jak i korzystać ze silników spalinowych. Hybrydowe zespoły trakcyjne (HZT) to pierwszy zakup tego typu w historii spółki.
Podpisanie kontraktu to zwieńczenie postępowania przetargowego ogłoszonego pod koniec grudnia ub. r. Po otwarciu ofert 27 marca br. okazało się, że Newag był jedynym podmiotem zainteresowanym realizacją inwestycji PKP Intercity. Złożona oferta o wartości 3 364 819 857 zł brutto niemal idealnie wpisała się w budżet zamawiającego – 3 367 324 506,00 zł brutto. Następnie rozpoczął się proces badania i oceny oferty, który zakończył się pomyślnie. Finalnie przetarg został rozstrzygnięty w maju br.
Nowe pojazdy dla PKP Intercity, które wyjadą z fabryki zlokalizowanej w Nowym Sączu, będą mogły wziąć na pokład 178 pasażerów, z czego 20 w pierwszej, 154 w drugiej klasie. Pozostałe 8 miejsc jest przeznaczone dla osób niepełnosprawnych (4 specjalnie przystosowane miejsca) oraz ich opiekunów (4).
„Bezpieczną eksploatację zespołów trakcyjnych zapewni zastosowany system bezpieczeństwa ETCS. Wyposażenie podnoszące poziom bezpieczeństwa pojazdów obejmie również systemy diagnostyki pokładowej, monitoringu wizyjnego i przeciwpożarowy system alarmowy. Pojazdy będą posiadały także nadajniki GPS, a także system do pomiaru zużycia paliwa i liczniki energii. Zamontowane zostaną w nich silniki spalinowe spełniające najnowsze normy emisji spalin” – informuje PKP Intercity.
Sprawdź także:
- SIM Factor z kontraktem na modernizację symulatorów lokomotyw dla PKP Intercity
- Konkurencja dobra na wszystko? PKP Intercity vs. Gepard Express i inni
- Ambitne plany rozwojowe PKP Intercity i aktualne cele nowego zarządu narodowego przewoźnika
Autor: Damian Malesza
Fot. Newag