Sektorkolejowy » Newag dostarczy 30 lokomotyw elektrycznych Dragon 2 dla Akiem

Newag dostarczy 30 lokomotyw elektrycznych Dragon 2 dla Akiem

pzez Damian

W czwartek 16 listopada br. nowosądecki producent pojazdów szynowych i francuska firma Akiem podpisali umowę na dostawę 30 elektrowozów z opcją rozszerzenia zamówienia o kolejnych 50 jednostek.

Zakres zamówienia złożonego przez francuskie przedsiębiorstwo świadczące usługi w zakresie wynajmu taboru kolejowego obejmuje dostawę 30 egzemplarzy lokomotyw Dragon 2, z czego 10 to pojazdy wielosystemowe, a 20 jednosystemowe DC wyposażone w moduł dojazdowy. Pierwsze z nich muszą zostać dopuszczone do eksploatacji na terenie Polski, Czech i Słowacji, a pozostałe na rynku polskim. W ramach podpisanego kontraktu Newag zobowiązał się także do świadczenia usług utrzymania Dragonów przez okres 8 lat od daty realizacji dostawy oraz udzielił gwarancji na każdego z nich na okres 24 miesięcy od momentu odbioru.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni za faktu, że jeden z największych podmiotów ROSCO w Europie wybrał naszą platformę sześcioosiowych elektrycznych lokomotyw towarowych Dragon 2, składając największe wartościowo zamówienie na nasze pojazdy w historii naszej firmy. Z prawdziwą przyjemnością witamy Akiem w gronie naszych strategicznych klientów. Wierzymy, że niezawodne lokomotywy tej platformy spełnią oczekiwania biznesowe klientów firmy Akiem z Europy Środkowej” – podkreślał Zbigniew Konieczek, prezes zarządu Newag SA.

Pojazdy oparte na platformie Dragon 2 są najnowszą generacją efektywnych energetycznie lokomotyw towarowych, które zostały zaprojektowane w taki sposób, by spełniać założenia  zrównoważonego transportu oraz wymagania technicznych specyfikacji interoperacyjności umożliwiające transport ładunków o masie 4200 t. Ich moduły dojazdowe są wyposażone w silniki spalinowe HVO ready – zgodne z normami normy emisji spalin Stage V.

„Lokomotywy Dragon 2, utrzymywane przez Newag, umożliwią naszym środkowoeuropejskim klientom rozwój nowych usług kolejowych przewozów towarowych, w których cięższe pociągi będą kursować z większymi prędkościami i zapewnią najwyższe standardy niezawodności i bezpieczeństwa. Natomiast moduły dojazdowe 0.5 MW HVO ready przyspieszą przejście z diesla na bardziej ekologiczną trakcję elektryczną w przypadku eksploatacji na trasach częściowo zelektryfikowanych. Jesteśmy podekscytowani rozpoczęciem współpracy z Newagiem i możliwością zaoferowania nowych możliwości naszym klientom w Europie Środkowej” – powiedział Fabien Rochefort, CEO Akiem.

Wartość zamówienia podstawowego wynosi ponad 164 mln euro, uwzględniając prawo opcji w całym zakresie, kwota wzrośnie do ok. 445 mln euro.

Więcej informacji o spółce Newag można znaleźć:

O Akiem pisaliśmy m.in.:

Autor: Damian Malesza
Fot. Newag

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz