Sektorkolejowy » Akiem podpisuje nową umowę ramową na 100 lokomotyw wielosystemowych Traxx z firmą Alstom

Akiem podpisuje nową umowę ramową na 100 lokomotyw wielosystemowych Traxx z firmą Alstom

pzez Damian
  • Część zamówienia obejmuje 65 lokomotyw wielosystemowych Traxx Universal.
  • Umowa ramowa umożliwia Akiem przyspieszenie rozwoju działalności, otwierając nowe trasy z Francji do Włoch, portów północnych i Europy Środkowej z łącznie 12 krajami.
  • Nowe lokomotywy zaspokoją rosnące potrzeby rynku kolejowego w zakresie przewozów towarowych i pasażerskich.
  • Dzięki temu zamówieniu Akiem zamierza przyczynić się do odmłodzenia kolejowego transportu towarowego i międzymiastowego transportu pasażerskiego we Francji i Europie.

Alstom, światowy lider w dziedzinie inteligentnej i zrównoważonej mobilności, oraz Akiem, europejska firma zajmująca się leasingiem taboru kolejowego, podpisały umowę ramową na 100 lokomotyw wielosystemowych Traxx Universal (MS3). Część zamówienia obejmuje 65 lokomotyw. Całkowita kwota umowy ramowej wynosi 500 milionów euro. Akiem potwierdza swoją wiodącą pozycję na europejskim rynku leasingu i aspiracje, aby przyczynić się do przyspieszenia działań na rynku kolejowym, z dużymi inwestycjami w korytarzach z Francji do 12 innych krajów europejskich.

Lokomotywy Traxx Multi-system charakteryzują się zoptymalizowanym zużyciem energii i mogą wykonywać zarówno przewozy towarowe, jak i pasażerskie z prędkością do 160 kilometrów na godzinę. Będą one obsługiwały operacje w 12 krajach europejskich: Niemcy, Austria, Szwajcaria, Francja, Włochy, Belgia, Holandia, Luksemburg, Węgry, Polska, Czechy, Słowacja. Unikalną cechą lokomotyw wielosystemowych jest to, że część z nich zostanie dostarczona z funkcją ostatniej mili z silnikiem wysokoprężnym lub akumulatorem, umożliwiając dostęp do portów, terminali lub terenów przemysłowych bez konieczności korzystania z lokomotywy manewrowej.

„Jesteśmy bardzo dumni, że Akiem rozszerza swoją flotę lokomotyw o największe pojedyncze zamówienie lokomotyw Traxx dla wielu krajów. Dzięki tej umowie zarówno Akiem, jak i Alstom wzmocnią swoją silną pozycję w zakresie lokomotyw w różnych korytarzach, w tym na rynku krajowym”. – Kevin Cogo – Wiceprezes ds. taboru, lokomotyw i komponentów

Wszystkie lokomotywy będą wyposażone w wiodący system sygnalizacji ATLAS, rozwiązanie pokładowe Alstom dla Europejskiego Systemu Sterowania Pociągiem (ETCS). System ten oferuje najszerszy zakres krajów i linii, zarówno w ETCS, jak i w starszym systemie operacyjnym.

Kevin Cogo, wiceprezes ds. taboru, lokomotyw i komponentów w Alstom DACH, powiedział: „Jesteśmy bardzo dumni, że Akiem rozszerza swoją flotę lokomotyw o największe pojedyncze zamówienie lokomotyw Traxx dla ważnej liczby krajów. Dzięki tej umowie zarówno Akiem, jak i Alstom wzmocnią swoją silną pozycję w zakresie lokomotyw w różnych korytarzach, w tym na rynku krajowym”.

Fabien Rochefort, dyrektor generalny Akiem, dodał: „Akiem jest podekscytowany złożeniem nowego zamówienia w Alstom. Nieustannie inwestujemy w nasze portfolio lokomotyw, aby służyć naszym klientom i rozwijać nowe pozycje rynkowe. Inwestycje w tabor pozwolą nam zaoferować nowe wydajne i zrównoważone trasy, które przyczynią się do zwiększenia przesunięcia modalnego w kierunku kolei w Europie. 55 lokomotyw w ramach tego zamówienia będzie kursować z Francji do Europy. Zamierzamy przyczynić się do odmłodzenia kolejowego transportu towarowego i międzymiastowego transportu pasażerskiego we Francji oraz ułatwić innowacje i konkurencję przy wsparciu naszych zespołów utrzymania i serwisu”.

Dostawy jednostek zaplanowano na lata 2025-2028.

Źródło: Alstom

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz