Zamówienie to jest kontynuacją umowy podpisanej w 2017 r. przez firmy Lausanne-Echallens-Bercher (LEB) i Stadler, która obejmowała opcję na zakup dodatkowych pojazdów.
Szwajcarski operator kolejowy Lausanne-Echallens-Bercher (LEB) ogłosił zamówienie 4 dodatkowych zespołów trakcyjnych Be 4/8 firmy Stadler, które będą przeznaczone do obsługi linii wąskotorowych. Pierwsze 6 pociągów tego samego typu zostało dostarczonych w 2019 r. – od tego momentu weszły do eksploatacji. Podobnie jak poprzednie jednostki, nowe zespoły trakcyjne zostaną wyprodukowane w zakładzie Stadlera zlokalizowanym w Bussnang w Szwajcarii.
LEB i Stadler uzgodniły dostawę czterech nowych trójczłonowych zespołów trakcyjnych dla linii wąskotorowej (o rozstawie szyn 1000 mm), mających na celu rozszerzenie usług transportu publicznego w regionach Lozanny i Gros-de-Vaud. Nowe jednostki będą dopuszczone do eksploatacji jako czterowagonowe pojazdy, co pozwoli na ich przyszłą rozbudowę, poprzez dodanie dodatkowego wagonu pośredniego, w celu zwiększenia zdolności przewozowych.
Decyzja LEB o zamówieniu dodatkowych pojazdów jest częścią działań mających na celu poprawę wydajności oraz dostępności transportu publicznego. Oczekuje się, że ekspansja przyczyni się do osiągnięcia celu operatora, jakim jest 10-minutowa częstotliwość usług oferowanych między Echallens a Lozanną w godzinach szczytu (do 2030 r.).
O pociągach dla LEB
Zespoły trakcyjne Be 4/8 to nowoczesne, komfortowe pociągi podmiejskie z ponad 60% powierzchni niskopodłogowej, gwarantującej łatwy dostęp i szybką wymianę pasażerów. Każdy pojazd jest wyposażony w 4 przesuwne drzwi i posiada wielofunkcyjny obszar przeznaczony dla wózków dziecięcych i rowerów. Dostępność jest dodatkowo wspierana przez dedykowane miejsca dla pasażerów o ograniczonej sprawności ruchowej zlokalizowane w wagonach końcowych. Pojazdy te, mierzące 44,8 metra długości, zapewniają 106 miejsc siedzących i mogą osiągać prędkość do 90 km/h. Ponadto będą wyposażone w przyjazne dla środowiska systemy klimatyzacji, wykorzystujące ekologiczny czynnik chłodniczy.
Więcej informacji o firmie Stadler można znaleźć:
- Stadler: Wodorowy FLIRT H2 z Rekordem Guinnessa
- Stadler dostarczy 9 elektrycznych zespołów trakcyjnych dla GYSEV
- Stadler: więcej pociągów wodorowych dla Kalifornii
- Arabia Saudyjska kupuje do 20 nowych pociągów Stadler
Autor: Lubomir Cech
Źródło: Railmarket.com
Fot. Stadler