Sektorkolejowy » Stadler: Wodorowy FLIRT H2 z Rekordem Guinnessa

Stadler: Wodorowy FLIRT H2 z Rekordem Guinnessa

pzez Damian

Stadler ogłosił, że FLIRT H2 został wpisany do Księgi Rekordów Guinnessa za najdłuższy dystans 1741,7 mil (2803 kilometrów) osiągnięty przez pilotażowy elektryczny zespół trakcyjny z wodorowymi ogniwami paliwowymi bez tankowania lub ładowania. Osiągnięcie to podkreśla innowacyjność i wiodącą pozycję technologiczną Stadlera w dziedzinie zrównoważonego transportu kolejowego. Innowacyjność zawsze była jednym z głównych czynników przyczyniających się do sukcesu firmy, a wpis do bazy danych Guinness World Records stanowi kolejną ekscytującą atrakcję, która dowodzi możliwości FLIRT H2 i jego pionierskiej technologii. 

FLIRT H2 po raz pierwszy zaprezentowany został publicznie na targach InnoTrans 2022 w Berlinie. Opracowano znaczną liczbę szczegółowych rozwiązań w celu zintegrowania ogniw paliwowych i systemów magazynowania wodoru z nowoczesną linią produktów podmiejskich pociągów FLIRT. Od tego czasu rozwiązania te zostały dokładnie przetestowane, najpierw w Szwajcarii, a ostatnio w Kolorado w Stanach Zjednoczonych.

Zbliżając się do zakończenia testów firma chciała udowodnić niezawodność i możliwości tego innowacyjnego pociągu. W tym celu podjęto próbę ustanowienia nowego rekordu zasięgu pociągu wodorowego bez tankowania i ładowania.

Ten rekord świata ustanawia idealny zakres wydajności naszej wodorowej wersji najlepiej sprzedającego się elektrycznego zespołu trakcyjnego FLIRT – FLIRT H2. To ogromne osiągnięcie całego naszego zespołu i jesteśmy bardzo dumni z kolejnego rekordu – powiedział Dr Ansgar Brockmeyer, wiceprezes ds. marketingu i sprzedaży w firmie Stadler.

Stadler konsekwentnie koncentruje się na przyszłości transportu kolejowego z alternatywnymi systemami napędowymi poprzez ciągły rozwój innowacyjnych technologii. Wykorzystując wodór jako czyste źródło energii, aktywnie przyczyniamy się do ochrony środowiska i kształtowania zrównoważonych i bezemisyjnych podróży jutra – powiedział Martin Ritter, CEO Stadler US Inc.

Podróż po rekord świata rozpoczęła się wieczorem 20 marca 2024 r., kiedy to pociąg wyruszył na swoje pierwsze okrążenia po torze testowym. Zespół inżynierów z firm Stadler i ENSCO kontynuował prowadzenie pojazdu na zmianę przez całą noc i następny dzień, kończąc udaną próbę o godzinie 17:23 (MST), 22 marca 2024 r. W sumie pociąg przejechał 2803 km przez ponad 46 godzin na jednym tankowaniu. Dzięki temu FLIRT H2 firmy Stadler oficjalnie ustanowił rekord świata w najdłuższym dystansie pokonanym przez pociąg pasażerski napędzany wodorem bez tankowania i ładowania. Próba bicia rekordu odbyła się w centrum testowym ENSCO w Pueblo w stanie Kolorado, gdzie pojazd przeszedł procedurę badania typu. Prowadzono szczegółową dokumentację przed, w trakcie i po próbie bicia rekordu świata, aby zapewnić precyzyjne i przejrzyste dowody.

Tym samym FLIRT H2 firmy Stadler oficjalnie dzierży rekord świata w najdłuższym dystansie pokonanym przez pociąg pasażerski napędzany wodorem bez tankowania lub ładowania. Próba bicia rekordu odbyła się w centrum testowym ENSCO w Pueblo w stanie Kolorado, gdzie pojazd przeszedł procedurę testów typu. Prowadzono szczegółową dokumentację przed, w trakcie i po próbie bicia rekordu świata, aby zapewnić precyzyjne i przejrzyste dowody.

FLIRT H2 dla San Bernardino County Transportation Authority (SBCTA) jest drugim pociągiem Stadlera z napędem alternatywnym, który zdobył tytuł Guinness World Records. W grudniu 2021 roku FLIRT Akku, zasilany bateryjnie model FLIRT, ustanowił rekord świata w najdłuższej podróży z bateryjnym zespołem trakcyjnym w trybie czysto bateryjnym, pokonując 224 kilometry w Niemczech. 

Zrównoważony transport publiczny cieszy się dużym międzynarodowym zainteresowaniem. Pociąg wodorowy FLIRT H2 firmy Stadler został dobrze przyjęty na rynku. Oprócz niedawnego zamówienia kolejnych wodorowych FLIRT dla Kalifornii, Stadler jest pierwszym producentem pociągów na świecie, który produkuje wąskotorowe pociągi wodorowe. W Europie włoscy operatorzy kolejowi Ferrovie della Calabria (FdC) i ARST wykupili już opcje, co oznacza, że Stadler jest obecnie zakontraktowany na dostawę łącznie 15 pojazdów napędzanych wodorem we Włoszech. 

Źródło: Stadler

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz