W środę 17 kwietnia br. narodowy przewoźnik poinformował o wyborze wykonawcy modernizacji stacji postojowej Przemyśl Bakończyce wraz z budową całorocznej myjni proekologicznej. Prace najprawdopodobniej zrealizuje konsorcjum firm KZN Rail sp. z. o.o. (lider) i Wadoma W. Małkowiak, W. Bodziony sp. k. (partner). Wartość wybranej oferty opiewa na niemal 340 mln zł brutto. W postępowaniu przetargowym ogłoszonym 12 czerwca ub. r. brało udział 8 podmiotów.
Inwestycja w Przemyślu to największa inwestycja infrastrukturalna PKP Intercity. Dzięki przebudowie stacji postojowej, powstaniu nowych budynków hal napraw nie tylko zostanie zwiększona siatka połączeń, lecz także zwiększy się zatrudnienie do nawet 150 osób, a co za tym idzie, umożliwi to znaczący rozwój regionu. Budowana myjnia będzie jedną z 7 nowoczesnych myjni w zapleczu technicznym spółki – informuje Krzysztof Świerczek, członek zarządu PKP Intercity.
Konsorcjum firm KZN Rail i Wadoma zadeklarowało wykonanie robót w ciągu maksymalnie 24 miesięcy od momentu podpisania umowy. Budżet, jaki narodowy przewoźnik przewidział na realizację tego zadania ponad 383 mln zł brutto.
O przebudowie stacji postojowej Przemyśl Bakończyce
Modernizacja obiektu wpłynie na poprawę warunków oraz komfortu pracy na stacji – m.in. dzięki budowie zaplecza administracyjnego. Rozbudowa układu torowego zwiększy możliwości obsługi składów, a także podniesie efektywność przygotowania pociągów do podróży. Dzięki powstaniu całorocznej myjni wzrośnie standard utrzymania taboru, a zastosowane rozwiązania przyczynią się do ograniczenia negatywnych skutków jej działalności.
Więcej informacji o inwestycji PKP Intercity można znaleźć:
- ZUE z najkorzystniejszą ofertą w przetargu PKP Intercity na przebudowę bocznicy kolejowej Przemyśl Bakończyce
- PKP Intercity ogłasza przetarg na modernizację stacji postojowej w Przemyślu
Sprawdź także:
- KZN Rail z certyfikatem ZKP i oceną KOT dla płyt prefabrykowanych
- KZN Rail z umową na przebudowę torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Obrońców Westerplatte w Katowicach
- Rozpoczęcie budowy bazy Kolei Małopolskich przez KZN Rail i Budimex
Autor: Damian Malesza