Sektorkolejowy » Rekordowe wyniki PKP Intercity – ponad 50 mln pasażerów przewiezionych w 2022 r

Rekordowe wyniki PKP Intercity – ponad 50 mln pasażerów przewiezionych w 2022 r

pzez Adrian

Przewoźnik na półtora miesiąca przed końcem roku pobił dotychczasowy rekord, który został ustanowiony w 2019 r. Wtedy z usług PKP Intercity skorzystało ok. 49 mln podróżnych. Spółka chce zachęcić do podróżowania koleją jeszcze w tym roku, gdyż wprowadziła do sprzedaży dodatkowe 200 tys. biletów w promocyjnych cenach.

Duże zainteresowanie przejazdami z PKP Intercity

W październiku br. pociągami PKP Intercity podróżowało 5,2 mln osób, czyli jeszcze więcej niż we wrześniu br. (ponad 4,8 mln przewiezionych pasażerów). To w dużej mierze rezultat wprowadzonej na początku miesiąca puli miliona biletów w atrakcyjnych cenach. Okazuje się, że od początku roku do końca października z usług PKP Intercity skorzystało 48,8 mln podróżnych. To niemal 19,9 mln przewiezionych osób więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku (wzrost o 68%) oraz 7,9 mln więcej niż po pierwszych 10 miesiącach 2019 r., który był do tej pory rekordowy (wzrost o 19%).

Podróże pociągami PKP Intercity cieszyły się dużym zainteresowaniem w trakcie ostatniego długiego weekendu (od 10 do 13 listopada). W tym okresie spółka przewiozła niemal 790 tys. osób. Wśród nich był również pięćdziesięciomilionowy pasażer.

„Wyniki przewozowe PKP Intercity jednoznacznie udowadniają, że kolej staje się coraz popularniejsza w Polsce. Pociągi to transport przyszłości – warto zaprzyjaźnić się z nimi już dziś. Cieszymy się również, że realizowana strategia inwestycyjna i wprowadzone atrakcyjne oferty biletowe znajdują odbicie w wysokiej frekwencji. Historyczne przekroczenie granicy 50 mln pasażerów to dla nas powód do dumy, wyraz dużego zaufania ze strony podróżnych i jednocześnie ogromna zachęta do dalszej, ciężkiej pracy” – powiedział Marek Chraniuk, prezes zarządu PKP Intercity.

PKP Intercity zwiększa pulę promocyjnych biletów

W celu zachęcenia kolejnych osób do podróżowania pociągami PKP Intercity spółka rozszerza pulę promocyjnych biletów w ramach akcji, która obowiązuje od początku października br. Do sprzedaży trafiło wtedy milion biletów z oferty Promo. Przewoźnik postanowił dołożyć kolejne 200 tys. tańszych biletów.

„Uruchomiona przez nas na początku wielka akcja promocyjna, w ramach której do sprzedaży trafiło milion biletów w niskich cenach, spotkała się z dużym zainteresowaniem podróżnych. Sprzedaliśmy już ok. 930 tys. biletów. Przed nami jeszcze kilkanaście dni listopada, więc dokładamy do promocyjnej puli dodatkowe 200 tys. biletów, aby zachęcić kolejnych podróżnych do wyruszenia w Polskę i odkrycia zalet podróżowania koleją” – podkreślał Tomasz Gontarz, członek zarządu PKP Intercity.

Sprzedaż w sumie 1,2 mln promocyjnych biletów w ramach Super Promo oraz Promo Plus jest ograniczona czasowo – potrwa do końca listopada br. Na stronie internetowej PKP Intercity w zakładce „Łowcy Promo” można znaleźć najkorzystniejsze oferty.

O spółce PKP Intercity pisaliśmy m.in. TUTAJ oraz TUTAJ.

Autor: Damian Malesza
Fot. Materiały własne

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz