Sektorkolejowy » Wiadukt nad trasą Rail Baltica w Łochowie oddany do użytku

Wiadukt nad trasą Rail Baltica w Łochowie oddany do użytku

pzez Adrian

Bezpieczniej w ruchu kolejowym i drogowym

Kierowcy mogą już korzystać z nowego wiaduktu drogowego, w Łochowie (województwo mazowieckie). Przebiega on (ul. Wyszkowska) nad linią kolejową, która łączy Warszawę z Białymstokiem oraz nad drogą krajową nr 50. Nowe, dwupoziomowe skrzyżowanie jest znacznie bezpieczniejsze. Ponadto komunikacja w Łochowie przebiega sprawniej, gdyż kierowcy nie są już zmuszeni do oczekiwania przed rogatkami na ruchliwej trasie kolejowej Warszawa – Białystok.

Nowy obiekt w Łochowie

Zgodnie z informacjami przekazanymi przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. nowy wiadukt drogowy razem z dojazdami mierzy 500 metrów. Na wiadukcie powstała jezdnia i ciąg pieszo-rowerowy.

Dalszy ciąg prac budowlanych

Zakres kolejnej fazy prac budowlanych w miejscowości Łochów obejmuje wykonanie nowych odcinków jezdni oraz dwóch rond. Działania w ramach tej inwestycji pozwolą usprawnić funkcjonowanie ruchu drogowego w pobliżu nowego wiaduktu. Ograniczenia w ruchu drogowym zmieniają się wraz z postępem prac budowlanych. Zgodnie z planem działania w ramach tej inwestycji mają zakończyć się w połowie roku 2022.

Finansowanie i koszt inwestycji

Koszt przedsięwzięcia PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. to 28,2 mln zł. Inwestycja jest realizowana z wykorzystaniem środków funduszu CEF „Łącząc Europę”. Jak informują PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w ramach projektu pt. „Prace na linii E75 na odcinku Sadowne – Czyżew wraz z robotami pozostałymi na odcinku Warszawa Rembertów – Sadowne” powstanie 12 obiektów, które znacząco podniosą poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym. Ponadto komunikacja przebiega sprawniej dzięki przejściom w Jasienicy Mazowieckiej i Łochowie oraz wiaduktom drogowym w:

  • Małkini
  • Toporze
  • Łochowie-Jasiorówce

Warto dodać, że w 2021 roku nastąpiło rozpoczęcie prac budowlanych Zielonce i Mokrej Wsi. W Kobyłce zakres robót obejmuje wiadukt oraz tunel drogowy, w Tłuszczu wiadukt drogowy a w Toporze przejście nad torami.

Bezkolizyjne skrzyżowania są budowane z wykorzystaniem środków finansowych, które pochodzą z instrumentu Unii Europejskiej „Łącząc Europę” (CEF). Sumaryczna wartość tych inwestycji wynosi 286,8 mln zł netto.

O inwestycjach, które są realizowane z wykorzystaniem środków finansowych pochodzących z instrumentu Unii Europejskiej „Łącząc Europę” (CEF) pialiśmy już m.in. TUTAJ, TUTAJ oraz TUTAJ.

Autor: Damian Malesza
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz