3,5 km nowych lub zmodernizowanych torów tramwajowych w ciągu 20 miesięcy wybuduje konsorcjum firm Strabag sp. z o.o. i Strabag Rail a.s. Nowy odcinek będzie prowadził do ul. Kasprzaka. Jak podkreślają Tramwaje Warszawskie (TW), trasa zapewni szybki dojazd (w kilkanaście minut) do dwóch stacji metra – Rondo Daszyńskiego i Rondo ONZ. Wartość przedsięwzięcia to 205,4 mln zł, z czego 156 mln zł stanowi dofinansowanie ze środków unijnych.
Linia na Kasprzaka ułatwi poruszanie się komunikacją miejską mieszkańcom rozbudowujących się osiedli na Odolanach oraz w rejonie ul. Jana Kazimierza na Woli. „Ale skorzystają nie tylko mieszkańcy Woli. Tramwaj dowiezie pasażerów do przystanku kolejowego Warszawa Wola. Do metra krótszą trasą dotrą także tramwaje z Bemowa” – podkreśla Michał Olszewski, zastępca prezydenta m.st. Warszawy.
Co obejmuje inwestycja?
W ramach podpisanej umowy konsorcjum wykonawcze będzie odpowiedzialne za budowę blisko 3,5-kilometrowej trasy, z czego pomiędzy ul. Wolską a ul. Skierniewicką powstaną nowe tory na długości około 2,3 km, a tory w ul. Wolskiej i Kasprzaka (długości około 1,2 km) zostaną zmodernizowane.
Na nowej linii znajdzie się sześć przystanków (po trzy w każdym kierunku): przy ul. Płockiej, przy przystanku kolejowym Warszawa Wola oraz przy ul. Ordona. Wszystkie zostaną przystosowane do potrzeb osób mających problemy z poruszaniem się.
Organizacja placu budowy i zaplecza technicznego ma się rozpocząć przed końcem roku. Zgodnie z umową prace budowlane potrwają 20 miesięcy od dnia jej zawarcia, jednak do tego okresu nie będą wliczane tzw. okresy zimowe (od połowy grudnia do połowy marca). Jeśli jednak warunki pogodowe na to pozwolą, prace będą realizowane przez wykonawcę. Najpóźniej w 2023 r. pasażerowie pojadą na Wolę nowym odcinkiem torów.
Przeczytaj także: Tramwaje Hyundai przetestowane. Warszawa zakupi 123 pojazdy.
Autor: Agata Sumara
Fot. Tramwaje Warszawskie